Motor, gumy, volant a filtry aneb marketing aut na Instagramu

23. 7. 2014 | Irena Šovčíková
Že prodávat drahé auto prostřednictvím Instagramu takřka nejde? Ale ano, dokázali to například Citroën nebo Mercedes-Benz.

Ačkoliv marketing na Instagramu není zatím zas až tak rozšířený, občas se některé firmě podaří vymyslet nápad za miliony a s nízkými náklady oslovit velkou masu lidí. V sociálním médiu, které je zaměřené na sdílení fotek s retro barevnými filmy, se tak dají prodávat i auta. Své o tom ví minimálně Mercedes Benz nebo Citroën.

Všichni víme, jak je otravné, když nám někdo neočekávaně pokazí fotku s kamarádem tím, že do záběru strčí hlavu. V poslední době se tomuto otravnému jevu říká photobombing. No, ale pokud byste při focení selfie viděli i za sebe, nemuselo by se to stát, že? Přesně s touhle myšlenkou si pohrávala francouzská automobilka Citroën. Ta v rámci propagace nového modelu C4 a jeho zadní kamery připravila v Brazílii vtipnou sociální kampaň, Instabomb.

Na Instagramu sledovali místní influencery a celebrity a v případě, že na některé z fotek viděli ukázku photobombingu, ze speciálního účtu ji komentovali. Na samotném účtu pak uživatelé našli detailní fotky nového auta a informace. Netradičním formátem se jim podařilo s nulovými náklady oslovit až 23 milionů lidí, ale hlavně zvýšit zájem o testovací jízdy o 15 %. Zatímco většina firem se snaží získávat zákazníky vytvářením fotek, Citroën vydělával jednoduše komentováním.

Instagram využila v rámci kampaně Take The Wheel i automobilka Mercedes-Benz. Při propagaci nového vozu CLA se rozhodli nevytvářet obsah v rámci firmy, ale nechat auto, aby se ukázalo v akci. Vytipovali pět influencerů na Instagramu a těm zapůjčili na pět dní právě nový model CLA. Ti potom vyrazili na cestu po Americe a zaznamenávali svoje zážitky s autem. To by samo o sobě možná nebylo tak úspěšné, kdyby mezi sebou jednotliví testeři nesoupeřili - jen ten, který získá v rámci příspěvků během Take The Wheel kampaně nejvíce srdíček, tedy To se mi líbí", si mohl auto ponechat napořád. To samozřejmě vyvolávalo soutěživost nejen mezi samotnými aktéry, ale hlavně jejich fanoušky.

Do kampaně se zapojil logicky i samostatný účet Mercedes Benz, na kterém uživatelé mohli sledovat další fotky z cest a také přednosti samotného auta. Ve výsledku měla tato cestovatelská kampaň běžící v červnu až září 2013 velký úspěch. Mercedesu se totiž podařilo získat 87 milionů zhlédnutí na Instagramu, celkem 2 miliony srdíček v rámci zapojených účtů. Ale především, nové CLA mělo na americkém trhu demograficky nejmladší majitele ze všech aut Mercedes-Benz. Pro 75 % z nich to navíc byl jejich první Mercedes vůbec. Značce se tak podařilo oslovit na mladém kanálu mladé publikum a přivést ho až k nákupu auta. Podobná kampaň s názvem GLApacked navazuje na úspěch loňského roku i letos. Fanoušci tak mohou sledovat road trip několika vybranách Instagramerů v novém sporťáku GLA.

Kam dál?
Své fanoušky a jejich Instagram účty využil i výrobce luxusních vozů, Lexus. Ti se zapojili přímo do natáčení reklamního spotu a společně v rámci vysoce koordinované akce dali dohromady pohyblivou videoreklamu vytvořenou jen za pomocí fotek na Instagramu. Více si můžete přečíst v článku
Lexus s Instagramem umí. Vytvořil video z fotografií fanoušků.

Zdroj: TrendHunter


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: