Může reklama zesměšňovat cílovou skupinu?

29. 3. 2012 | Petr Michl
O reklamě, pleších, pocitech zesměšnění a jízdě v metru.

Vtipná a nápaditá reklama je ve většině případů ta ideální kombinace. Potřeba zábavy v propagaci produktů se dokonce v poslední době stala tak zřetelnou, že se k ní někdy uchylují i donedávna seriozně nudné bankovní ústavy. Ovšem je důležité, aby se cílová skupina smála s vámi, nikoliv vy jí.

 

Na to tak trochu pozapomněla kanadská agentura Rethink při propagaci kliniky poskytující transplantaci vlasů. Umístila na strop metra zrcadlo vybavené reklamním sloganem, které dobře upozornilo na všechny ty pleše, náměstíčka, kolečka a odchlipující se přehazovačky cestujících. Nepochybně se jedná o velmi originální způsob, jak upozornit na „problém“ a nabídnout řešení. Určitě však bylo nejednou zpozorování reklamního sdělení jeho adresátem způsobeno pobaveným úsměvem okolí a ani bych se nedivil, pokud by došlo na ukazování prsty.

Reklamu jako obhroublost odsoudil Adweek a Neatorama pro změnu přispěchala s přirovnáním této formy propagace k umisťování zrcadel s reklamou na plastického chirurga v úrovni prsou. Dá se s tím částečně souhlasit, je však nutné dodat, že pleš je pánům v dopravních prostředcích velmi dobře vidět, pokud sedí. Za Marketing Journal i tak říkám, že krutost tohoto nápadu se rovná snad jen rýmům od kultovního divadla Vosto5: „Pleskoty plesk, kapky kapou na tvou pleš, pleskoty plesk, kapky mají na tvé pleši ples.“ Mužskou ješitnost skutečně není radno škádlit. Ty, co řešit pleš nepotřebují, reklamní sdělení mine. Ti, co byli „nachytáni zrcadlem“, budou mít pro změnu se značkou kliniky svázané negativné emoce a těžko ji budou preferovat.
 

PS: Autor glosy nemá kouty, jen velmi vysoké čelo.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: