Nákupní tlačenice neláká. Dárky na internetu pořídí téměř 80 % Čechů

28. 11. 2019 | Petr Michl
Také považujete návštěvu obchodního domu během adventu za zločin proti lidskosti? Téměř 80 % české internetové populace raději nakoupí alespoň část dárků online, 37 % jich pak na e-shopech koupí dokonce většinu.


Zdroj: Stock Photos on Shutterstock. Repro Marketing Journal

Vánoční nákupy jsou v plném proudu, Češi nakupují první dárky a také v letošním roce hojně využívají e-shopy. Podle výsledků aktuálního výzkumu, který připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere, na internetu alespoň část nadílky pořídí 78 % českých uživatelů internetu. Nejčastěji mají v plánu objednat hračky, které tak v četnosti tradičně vévodí vánočním nákupům.

Jak vyplývá z čerstvých výsledků spotřebitelského výzkumu, většinu dárků si v e-shopech plánuje objednat 37 % zákazníků z řad internetové populace. Alespoň část vánočních nákupů provede on-line dalších 41 % dotázaných, pouze v kamenných obchodech pak nakoupí jen 8 %. Rozhodnutí o tom, kde nakoupit, nechává na poslední chvíli 14 % Čechů.

Výzkum hodnotí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška:

„Výsledky výzkumu potvrzují, že Češi jsou zkušenými zákazníky e-shopů, kterým věří. Na nákupu po internetu oceňují především úsporu času (29 %) a možnost zakoupit zboží za výhodnější ceny (22 %). Je navíc velmi pravděpodobné, že velká většina z dosud nerozhodnutých nakonec také nakoupí on-line.“

A jaké zboží budou zákazníci na internetu objednávat nejčastěji? Tradičně to budou na prvním místě hračky, které plánuje zakoupit v e-shopech 45 % nakupujících. Velký zájem bude také o knihy (38 %), oblečení a obuv (36 %) a produkty pro zdraví a krásu včetně parfémů a kosmetiky (35 %). „Nejpopulárnější kategorie pro on-line nákup zůstávají na prvních místech dlouhodobě. Je však nutné si připomenout, že se jedná často o levnější kategorie zboží, a četnost prodejů tak neznamená nutně nejvyšší obraty. Do těch rozhodně výrazně přispěje elektronika a samozřejmě prodej mobilních telefonů. Stále oblíbenější jsou pak vstupenky na kulturní akce a zážitkové poukazy,“ doplňuje Jan Vetyška.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) předpokládá, že Češi na internetu v předvánočním období utratí více než 50 miliard korun.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.