Největší virál nového roku? Mladí kluci odmítají nafackovat holce

7. 1. 2015 | Petr Michl
Co se stane, když postavíte před kluka z prvního stupně základní školy holku a řeknete mu, aby ji uhodil? to je námět zatím největšího virálu nového roku.



Co se stane, když postavíte před kluka z prvního stupně základní školy holku a řeknete mu, aby ji uhodil? Přesně to je námět nového videa, které má za úkol upozornit na špatnost domácího násilí. Na Facebooku zaznamenalo téměř 39 milionů zhlédnutí za 4 dny.

Reklamy upozorňující na negativní společenské jevy v sobě vždy skrývají potenciál pro uplatnění kreativity a mají větší tendenci stát se virální. Italský online portál Fanpage.it se rozhodl bojovat proti domácímu násilí. Něčemu, co je v Itálii stále palčivým problémem.

Scénář videa je velice podobný fackovacím virálům z minulého roku, které následovaly ty líbací. Postavíte před sebe neznámé lidi a řeknete jim, aby si nafackovali. Tentokrát jsou ovšem před sebou děti, chlapci ve věku, kdy navštěvují první stupeň základní školy. Nejprve povídají o sobě a o tom, co chtějí v životě dělat. Když před ně postaví 11 letou dívku mají ji nejprve složit kompliment a pohladit ji. Poté je jim řečeno: Uhoď ji. Dej jí pořádnou facku." Asi tušíte, jaká je jejich reakce. Skvěle ilustruje to, že mlátit ženy není v chlapské přirozenosti. Prostě se to nedělá. A video to dokáže předat ve velmi emotivní formě, která mu pomohla k vlně virálního šíření.



Jaké může být poučení pro marketéry? Vykrádání úspěšných konceptů se vyplácí. U lidí to automaticky vzbuzuje počáteční zájem podobně jako cover verze oblíbené písně, navíc to pomůže i při šíření skrze média. Za pozornost stojí i to, že jako primární formát šíření bylo zvoleno Facebook video. Na Facebooku mají totiž emočně nabité a hřejivé záležitosti nezanedbatelný virální potenciál: 39 milionů zhlédnutí za 4 dny je skutečně obdivuhodný výkon (na YouTube kanálu Fanpage.it zatím dosáhlo video na 7,6 milionu zhlédnutí - pozn. red.). A také stále funguje dětská nevinnost - v tomto případě s dojemnou hudbou a blízkými záběry na tváře představitelů videa dokonce obzvláště dobře. V dětském světě se totiž ženy nemlátí.

Štítky dokumentu: Virální marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.