Nelžete si do kapsy. Spotify pokračuje svou sérií upřímných kampaní a vidí vám až do žaludku

14. 5. 2019 | Kristýna Vozková
Spotify vám přináší hudbu pro každou z milionů vašich nálad. Dokazuje to v humorné kampani využívající memy ve formátu „Me / Also Me”.

Spotify představuje novou globální kampaň, ve které hrají hlavní roli memy formátu Já, taky já” (Me, also me). Jejím cílem je poukázat na to, že vám streamovací služba dokáže vždy nabídnout písničku odpovídající vaší skutečné náladě, i když se před svým okolím snažíte své emoce hrdě skrývat. Série billboardů tak zobrazuje na jedné straně to, co říkáme lidem kolem sebe, a na druhé prezentuje hudbu, která nejspíš odpovídá tomu, jak se v danou chvíli cítíme. Na obrázku výše například vidíme na růžovém pozadí slova „Já: to je v pohodě, ten rozchod byl vzájemný”, pravá strana s popiskem „taky já” však ukazuje navolený playlist s názvem Sad Indie", který značí, že se chcete spíše schoulit doma pod peřinou a poslouchat smutný indie rock o nešťastné lásce.

Na dalším si můžeme přečíst nápis: „Já: chtěl bych být ranní ptáče”, zatímco pravé „já” poslouchá playlist All Night Dance Party".

Další billboardy pak zobrazují uživatelovu náladu a pod ní playlist, který mu doporučuje přímo Spotify. Na jednom tak stojí: „Ty: Konečně si zapálím tu svíčku za 40 dolarů” a Spotify na to odpovídá playlistem Totally Stress Free".

Jiný hlásá: „Já: žehlím, ale mám náladu řešit zločiny.” Tady streamovací služba nabízí playlist Over My Dead Body".

Další CLV panel nese svatební tématiku, konkrétně problém podělení se o informaci, že jste zasnoubení, přes sociální média: „Ty: Chci jim to naznačit a ne zrovna skrytě.”  Spotify nabízí jako řešení playlist „Wedding Bells”.

Tato série reklam je zacílená primárně na mileniály, kampaň probíhá v Austrálii, Kanadě, Nizozemsku, Německu, Švédsku, Spojeném království, USA a na Novém Zélandu. K vidění bude jak na billboardech, v televizi i na internetu a napříč sociálními médii.

Druhá část kampaně se pak zaměřuje na mladé publikum v Brazílii, Mexiku, Kolumbii, Argentině, Francii, Itálii, Thajsku, Indonésii, Jižní Africe, Španělsku a na Filipínách. V těchto oblastech, kde není služba zatím tolik rozšířená, se však bude Spotify představovat především jako místo, kde se dá objevovat nová hudba. Reklamy budou obsahovat nápisy typu „to přináší Spotify” a budou propagovat lokální umělce.

 

Součástí kampaně jsou také 30 vteřinové spoty zobrazující aktuální nálady protagonistů, doplněné o odpovídající hudební podkres. V jednom z nich se žena rozhodne jít po schodech místo toho, aby jela výtahem a do uší si pustí playlist Beast Mode".

Ve druhém pak žena chrápe na gauči po propařené noci a jako podkres hraje playlist Mellow Mornings". 

Poslední ukazuje muže, který si nahlas zpívá v autě a cítí se trapně, když jej sledují zasmušilí kolemjdoucí. V následující scéně si píseň zpívá ve sprše a na telefonu mu svítí playlist Songs To Sing In The Shower".

Globální ředitelka spotřebitelského a produktového marketingu Spotify, June Sauvaget, uvádí na adresu kampaně následující: „Společnost Spotify zásadně změnila způsob, jakým si lidé vyhledávají a užívají hudbu a podcasty. Díky tomu mají lidé po celém světě snadný přístup k obsahu, který si chtějí užít, stejně jako možnost u toho objevovat nové oblíbené interprety. Tato víceúrovňová  kampaň je základem naší snahy o prohloubení našeho spojení s uživateli, kteří Spotify již znají a milují, a zároveň kultivovat vztahy a povzbuzovat objevování hudby v těch oblastech světa, kam chceme expandovat.“

Zdroje: billboard.com, trendhunter.com, adsoftheworld.com, designtaxi.com

Kam dál?

Spotify si drží podobný styl outdoor kampaní už od roku 2017. Ten rok streamovací služba radila ve své vánoční kampani novoroční předsevzetí — například, abyste se vyhýbali doktorům, kteří mají v playlistu na operační sál songy Stressed Out a Stairway to Heaven! 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.