Neoficiální reklama na Kit Kat potvrzuje, že v jednoduchosti je krása

18. 2. 2021 | Eva Dragulová
Není nad to si pauzu mezi jednotlivými Zoom cally trochu osladit. A právě z této myšlenky vychází reklamní vizuál se známou tyčinkou Kit Kat, který se stal rychle virální a z pouhého nápadu od kreativce pro radost nakonec povýšil i na reklamu využitou Kit Katem.

Brit Sam Hennig vymyslel grafický koncept, který je ve své jednoduchosti výjimečný. Dokázal do něj dostat starý dobrý slogan Kit Katu, aniž by ho musel přímo použít, a navíc přesně a trefně reflektuje současnost, kterou kvůli pandemii tak nějak všichni žijeme.

Průkopník reklamního průmyslu Bill Bernbach tvrdí, že aby byla reklama efektivní, musí se dostat k podstatě toho, co skupina, na niž cílí, pokládá za pravdivé. Jestliže jsou lidé kvůli koronaviru nuceni trávit většinu své pracovní doby na Zoomu, tak pauzu zkrátka a jednoduše potřebují. A potřebují si ji také řádně osladit.

Celý koncept Hennig představil na platformě One Minute Briefs. Jde o web, kde kreativci reagují na jednoduchá zadání a na své nápady dostávají od komunity zapálených marketérů okamžitou zpětnou vazbu. Hennig svůj návrh poprvé ukázal jako odpověď na výzvu, jakým způsobem byste nabízeli své oblíbené sladkosti.   

Vizuál si chytře pohrává se známým sloganem Kit Katu: „Dej si pauzu. Dej si Kit Kat!“ Ve Velké Británii (a nejen tam), je tak notoricky známý, že ani nemusí na plakátě být, ale stejně to všem dojde. Na sítích LinkedIn a Twitter se zmíněná kreativa rozšířila rychlostí blesku. Autor věří tomu, že reklama zarezonovala právě díky své jednoduchosti a relevanci pro publikum, které se potýká s nástrahami home office.

Jednoduchý nápad, který odráží realitu

„Ne vždy to tak je, ale často zkrátka platí, že v jednoduchosti je krása. Pokud se to současně sejde s myšlenkou, která lidem přijde pravdivá. Musí vycházet z nějakého vhledu nebo reálného faktu. Myslím, že to je důvod, proč můj vizuál tak zafungoval: spousta z nás žije tuto realitu, ve které naše kalendáře přesně takhle vypadají už pěkně dlouho,“ vysvětlil pro Adweek Hennig. A také dodává, že přesně proto nepotřeboval zakomponovat do vizuálu ani slogan, ten si totiž lidé sami domyslí.

Sdílejte tento článek:
Podobné články: