TikTok spouští lokální feed 'Nearby' v Evropě

17. 12. 2025 | Petr Michl
Novinka TikToku může zvýšit užitnou hodnotu pro uživatele i tu komerční pro firmy. Nabídne obsah vázaný na lokalitu.


Zdroj: TikTok

Algoritmus TikToku se stal vzorem pro mnoho dalších sociálních sítí. Ve zkratce funguje tak, že po náznaku zájmu o nějaké téma vás začne bombardovat úspěšným obsahem podobného druhu. Jde o recept na doom-scrolling a co nejdelší čas strávený v aplikaci, rozhodně ne na obsah, který by vám mohl být užitečný. Malý náznak vývoje tímto směrem nese aktuální update přinášející uživatelům nový feed.

Ten nese jméno Nearby, tedy „Poblíž“, a dává uživatelům možnost sledovat videa nahraná v blízkosti jejich polohy, například v rámci jednoho města. To s sebou pochopitelně nese značný komerční potenciál. Může pto přinést uživatelům více informací o událostech, aktuálních nabídkách restaurací a dalších podniků nebo tipy na místa k návštěvě.

TikTok shrnuje benefity takto:

„Kanál Nearby pomáhá lidem objevovat, co se děje poblíž nich, od lokálních tvůrců a trendy míst až po každodenní momenty odrážející jejich komunitu. Pro zlepšení této zkušenosti brzy uvidí uživatelé možnost sdílet přesnější informace, pokud si to zvolí při přístupu k kanálu Nearby. To pomáhá TikToku zobrazovat obsah a doporučení relevantnější pro vaši polohu a usnadňuje objevování trendů v okolí.“




Zdroj: TikTok

Tato funkce se v aplikaci objevovala v některých oblastech už delší dobu, v jihovýchodní Asii dokonce poprvé před 3 lety. Minulý týden ovšem TikTok oficiálně oznámil spuštění „Nearby“ pro uživatele ve Francii, Německu, Itálii a Velké Británii. Další evropské země mají brzy následovat.


Feed „Nearby“ nebude v základním nastavení, a tak se na něj uživatelé musí naučit přepínat. Pokud se to stane, může to zvýšit užitnou hodnotu pro uživatele i tu komerční pro firmy. Dle studií zaměřených na americký trh používá TikTok nebo Instagram místo vyhledávání Google 40% mladých lidí, ani evropským trhům se přitom podobný trend nevyhýbá. Přináší tak novou příležitost pro řadu podniků, které se snaží mladší publikum oslovit.

Štítky dokumentu: TikTok

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: