Nestlé jako sponzor Putinova režimu? Zdráhavý odchod z Ruska se značce rozhodně nevyplácí

24. 3. 2022 | Barbora Vičarová
Většina značek se kvůli poslednímu dění výrazně vymezuje vůči ruské agresi na Ukrajině. Jsou ale i takové, které se velkých kroků zdráhají a dávají přednost profitu. V době internetu ale takové kroky nezůstanou bez odplaty.

Solidaritu s Ukrajinou v posledních dnech vyjádřilo mnoho velkých značek. Apple, Nike, IKEA nebo Netflix – ti všichni hromadně opouští ruský trh, uzavírají prodejny a přestávají do země agresora dodávat své zboží. Jsou ale i tací, kteří s tímto krokem velmi dlouho otálejí, a navíc se snaží své setrvání v Rusku obhájit. Jednou z takových značek je právě Nestlé a je proto logické, že ti kteří vnímají kroky Nestlé jako pokrytecké, jsou právem naštvaní. 

Švýcarský konglomerát, pod který spadá velké množství zejména potravinových značek, se totiž rozhodl setrvat v dodávkách svého zboží do Ruska i přes mnohé urgence ze strany zákazníků i ukrajinských představitelů. K ukončení dodávek vyzval Nestlé na Twitteru před několika dny i ukrajinský ministr zahraničí Dmytro Kuleba:

„Odmítnutím zastavit obchodní aktivity v Rusku Nestlé umožňuje pokračování ruské agrese v Evropě. Dlouhodobé poškození dobrého jména společnosti je úměrné rozsahu ruských válečných zločinů na Ukrajině (tedy obrovské). Ještě není pozdě na to změnit názor, Nestlé.“

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: