Netflix šokoval Polské národní muzeum: Vaše Dáma sice stále drží hranostaje, ale ztratila náhrdelník

1. 4. 2022 | Aneta Birnerová
Netflix předvádí další PR stunt. Tentokrát se dotkl polského národního klenotu, slavného obrazu, Dáma s hranostajem, který (částečně) ukradl Assane Diop, zloděj-gentleman a hlavní hrdina francouzského seriálu Lupin.

Kampaň: The Art of Stealing (Umění krádeže)

Klient: Netflix

Agentura: Gong

Loni na podzim v Polsku Netflix vystoupil z obrazovky a představil upoutávku na nový seriál pomocí OOH kampaně. Tu umístil rovnou na zeď Krakovského muzea, kde o několik dní dříve zaměnil za duplikát nejcennější polský obraz, Dámu s Hranostajem. 

Minulý rok se na Netflixu objevil galantní zloděj jménem Arsène Lupin, o němž byl natočen stejnojmenný seriál na motivy knihy Maurice Leblanca z roku 1907. Lupin k nám ovšem promlouvá pouze prostřednictvím Leblancovy knihy, již dostal od svého otce další aspirující zlodějský gentleman a hlavní hrdina seriálu, Assane Diop. Toho ztvárňuje francouzský herec a komik Omar Sy, který v roce 2011 zazářil v oceněném filmu Nedotknutelní (Untouchables). 

Hlavním působištěm tohoto lupiče je muzeum v Louvru, kde v první epizodě seriálu provede úspěšnou loupež náhrdelníku Marie Antoinetty. Proto se polská pobočka Netflixu v rámci propagace odvážila ke stejně riskantnímu kousku a ukradla největší polský klenot, perlový náhrdelník Da Vinciho Dámy s Hranostajem, obrazu, který od konce 18. století náleží Polsku. 

Cenu Dámy Polské národní muzeum vyčíslilo v roce 2016 na více než 100 milionů euro a pokládá jej za nejcennější obraz ve své sbírce. Jaké pak bylo zděšení návštěvníků, když jednoho dne přišli do galerie a náhrdelník byl pryč. Upřímně řečeno – téměř žádné. Většině lidí nahý krk půvabné dívky nepřipadal podezřelý a výměny obrazu si vůbec nevšimli.

O několik dní později se ovšem zloděj podepsal přímo na venkovní zeď muzea a přiznal se ke svému geniálnímu kousku. Jak již jistě tušíte, byl to sám Assane Diop, který se na návštěvníky chechtal z instalované venkovní plochy s náhrdelníkem v ruce a vzkazoval „Merci Madamme,“ (Děkuji, Dámo.) 

„Kdo je ten francouzský neřád?“ Čertili se návštěvníci, kterým nezbývalo než zavítat na Netflix, kde se dozvěděli pravdu. O celém podfuku s obrazem, který pochází z dílny polské reklamní agentury Gong, bylo také natočeno video s případovou studií, na které se můžete podívat níže. 

Tento PR stunt realizovaný jako OOH kampaň se Netflixu vyplatil. Lupin se i díky polským divákům stal v roce 2021 nejsledovanějším seriálem v jiném než anglickém jazyce.

Samotná kampaň si pak vysloužila 170 zmínek na sociálních sítích, 2,5 milionový dosah a 10 000 uživatelů o kampaň projevilo zájem. V Polsku seriál na žebříčku nejoblíbenějších TV show za rok 2021 obsadil pěknou šestou příčku.

Zdroj: Adobo MagazineMuse by Clio

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: