Newyorské metro se díky Spotify a SoundCloudu proměnilo v podzemní galerii hudební ikony i začínajících umělců

23. 4. 2018 | Kristýna Vozková
Newyorské metro se proměnilo v neobvyklou výstavu hudebních hvězd. Stanice Broadway-Lafayette vzdává hold Davidu Bowiemu a na Union Square představuje SoundCloud deset začínajících umělců ve své kampani #SCFIRST.

Obyvatelé New Yorku mají nyní cestování metrem doplněné o neobvyklý kulturní zážitek. Dvě přední streamovací hudební platformy totiž proměnily dvě ze zastávek v neobvyklou podzemní galerii.

Spotify

Ve stanici Broadway-Lafayette vzdává Spotify hold světoznámé hudební i módní ikoně, Davidu Bowiemu. Ten bydlel nedaleko odtud a byl známý svými procházkami po okolí. Instalace propaguje výstavu David Bowie is, která probíhá v brooklynském muzeu Victoria and Albert Museum do července tohoto roku.

Uvnitř stanice metra si mohou cestující až do 13. května prohlédnout celou řadu děl oslavujících jeho život a tvorbu, ale také tendenci posouvat módní hranice. Některá z nich vytvořili fanoušci, jiná jsou součástí právě probíhající výstavy. Všechna však ukazují New York jako město, které Bowie miloval a které jej inspirovalo v jeho tvorbě. Během prohlížení si mohou návštěvníci přes speciální kód Spotify u každého exponátu pustit některou z Bowieho písní. K zakoupení jsou navíc speciální metro karty, které vyobrazují jednu z pěti Bowieho osobností včetně Ziggyho Stardusta nebo Aladdina Sanea.

Na instagramovém feedu Spotify pod velkou mozaikou Bowieho obličeje odhalíte některé z fotografií, které se nachází v metru, a můžete si přečíst příběh, který je s nimi spojený. Všichni návštěvníci mohou sdílet na sociálních sítích své vlastní fotografie pod hashtagem #DavidBowieIsHere.

Spotlight navíc připravuje speciální sérii David Bowie Stories, která divákům představí fotografie a videa z archivu známého umělce a odhalí různé příběhy z jeho soukromého i profesního života.  

SoundCloud

O 14 bloků dále si pak stanici Union Square zabrala další platforma – SoundCloud. Se svou kampaní First on SoundCloud" zde představuje deset začínajících umělců, jejichž hudbu a životní příběhy šíří mezi svých 10 milionů aktivních uživatelů. Kampaň využívá všechny prostory stanice včetně turniketů, schodů a stěn metra.

CEO společnosti, Kerry Trainor, uvádí: „SoundCloud je jediná skutečně otevřená audio platforma, která byla vytvořena především pro samotné umělce. Ti jsou středem našeho ekosystému a tato kampaň ukazuje naše odhodlání poskytnout jim ty nejlepší nástroje a možnosti pro sdílení jejich tvorby a budování kariéry nejdříve právě zde, na SoundCloudu.

Zdroje: brandchannel.com

Štítky dokumentu: Instagram Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: