Nike přichází s kolekcí pro ženy v těhotenství a v poporodním období. Lze ho brát jako omluvu za dřívější přešlapy značky

7. 9. 2020 | Aneta Birnerová
Po ostré společenské kritice Nike začíná diverzifikovat svoji nabídku oblečení. Po sportovním hidžábu a plus-size kolekci přichází na řadu kolekce Nike M věnovaná aktivním ženám v průběhu těhotenství a v poporodním období.

Zdroj: Cass Bird (Nike)

V roce 2019 společnost Nike zažila vlnu nevyžádané publicity, když odmítla adekvátně podpořit své sponzorované atletky v období těhotenství. Své hříchy se nyní snaží odčinit novou řadou sportovního oblečení, která pomáhá ženám zůstat aktivní během i těsně po skončení těhotenství.

Nová kolekce s názvem Nike M (Maternity, tedy mateřství) se objeví v prodeji 17. září a bude obsahovat čtyři produkty v cenové relaci 45 – 85 dolarů. Kromě kojící podprsenky se v kolekci objeví také speciální legíny adaptabilní na změnu obvodu v pase, cardigan a top.

Mateřská kolekce je dalším z řady pokusů této společnosti vymanit se z limitující definice diskriminační mainstreamové sportovní značky. V posledních dvou letech se Nike snaží následovat reálné potřeby různých cílových skupin žen. Výsledkem je kolekce sportovních hidžábů, plus-size řada a tvorba dresů pro ženský fotbalový tým na šampionát World Cup.

Designérka nové řady Carmen Zolman v rozhovoru s novináři hovoří o snaze značky podporovat ženy v různých etapách života – od dětství až po mateřství. Podle výzkumu společnosti Nike se ženy v období těhotenství často vzdávají sportů právě proto, že nemohou najít sportovní oblečení, které by vyhovovalo jejich aktuálním potřebám. K tomu Zolman dodává:

Naším cílem je vytvořit oblečení, které jednak pomůže ženám zůstat aktivní během těhotenství, ale bude pro ně pohodlné i v období po porodu.”

Na designu i marketingu se podílely těhotné ženy

Carmen Zolman na projektu úzce spolupracovala s těhotnými ženami z interního designového týmu společnosti Nike. Mohly tak veškeré návrhy rovnou otestovat.

Designérky k návrhům také využily data z více než 150 tisíc scanů ženského těla, aby lépe porozuměly fyzickým změnám, ke kterým dochází během těhotenství. Nike dále navázala partnerství s více než 30 profesionálními a amatérskými atletkami, které s designérkami sdílely své zkušenosti z období těhotenství a kojení. 

V rámci propagace nové řady pak Nike uspořádala virtuální focení, kterého se zúčastnilo pět elitních atletek v období těhotenství nebo po porodu. Jedná se například americkou golfistku Michelle Wie West nebo španělskou plavkyni Onu Carbonell. Celé focení z domova organizovala Cass Bird, která na dálku poslala instrukce členům rodiny sportovkyň. Ti se pak chopili fotoaparátů. Ženy na sobě měli oblečení z nové kolekce a celé focení proběhlo v pohodlí jejich domova. 



Americká golfistka Michelle Wie West (Zdroj: Cass Bird (Nike))

Nike nabízí novou kolekci jako omluvu za své chování

Přestože podle designérky Carmen Zolman práce na kolekci začaly již před třemi roky, spuštění jejího prodeje ale přichází právě včas. Nová řada oblečení tak může pomoci zmírnit následky skandálu, který se spustil kolem zamítnutí adekvátní sponzorské podpory pro těhotné olympijské sportovkyně. 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.