Notifikační lišta Facebooku se změní v užitečného pomocníka

29. 10. 2015 | Jakub Hort
Facebook se rozhodl změnit notifikace a zavádí informační karty, které budou ukazovat novinkové, zájmové nebo i lokační zprávy.

Aplikace Facebooku se v posledních letech změnila v mnoha směrech. Notifikace jako jedny z mála zůstavaly dlouhou dobu nedotčeny, to se však velmi brzy změní.

Facebook připravil pro iOS a Android aplikaci zbrusu nový vzhled notifikační lišty, který bude představen v nadcházejících týdnech. Tato inovace změní notifikace, jak je známe dnes, na pomocníka. Najdete zde, co vás přes den čeká, jaká je předpověď počasí nebo jaké filmy zrovna hrají v okolních kinech.

 

V notifikační liště se budou nově ve formě karet objevovat kontextové upomínky. Pokud sledujete stránky vašeho oblíbeného sportovního klubu, pak se vám bude nově v notifikacích objevovat informace, že dnes se hraje důležitý zápas nebo se dozvíte, že je dnes premiéra vašeho oblíbeného seriálu.

Nové notifikace budou obsahovat tyto karty:

  • Informace týkající se přátel
  • Upomínky založené na stránkách, které se vám líbí
  • Nadcházející události, kterých se účastníte
  • Co se děje ve vašem okolí
  • Předpověď počasí
  • Program kin v okolí
  • Seznam restaurací v okolí s odkazem na Facebookovou stránku s recenzemi

Pro server Mashable okomentoval nové notifikace produktový manažer Facebooku Keith Peiris: „Cílem karet je poskytnout uživatelům co nejvíce personalizovaný obsah, který si budou moci sami nastavit nebo kompletně zablokovat.“

Mimo karet, které budou založeny na zájmech uživatele nebo novinek od přátel, budou také do aplikace zavedeny lokační upomínky. Pokud přijmete pozvání na večírek, tak se vám v notifikacích objeví informace, v kolik hodit byste měli vyrazit z domu, abyste dorazili včas. Uživatelé musí sami schválit, zda tento lokační prvek chtějí v aplikaci využívat. Pokud ano, tak by podle slov Keitha Peirise neměla mít negativní vliv na výdrž baterie.

Facebook není zdaleka první společností s prediktivními notifikacemi. Google (Google Now) i Microsoft (Cortana) pracují velmi tvrdě na notifikacích ve správný čas a na správném místě. Facebook, na rozdíl od Googlu a Microsoftu, se však snaží ze své notifikační lišty udělat spíše užitečného pomocníka než vševědoucího asistenta.

Zdroje: Mashable, Techcrunch

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.