Nový reklamní formát na Instagramu dá značkám zásadní výhodu při spolupráci s influencery

12. 3. 2019 | Milada Zemanová
Spolupráce s influencery bude nově na Instagramu probíhat jinak. K novému nástroji Branded content ads budou mít přístup všichni inzerenti a značky skrze něj budou moci promovat příspěvky influencerů.

Instagram vyvíjí nový nástroj, který má umožnit promovat příspěvky vytvořené celebritami. Tento nástroj zatím nese označení Branded content ads (Reklamní obsah značek, pozn. redakce) a má pomoci propojit inzerenty a tvůrce obsahu a jejich vztahu dát formálnější rámec.

Doposud si firmy najímaly influencery, aby jim pomáhali s propagací služeb a produktů. Tyto příspěvky ovšem oslovili pouze followery daného uživatele Instagramu. Branded content ads umožní značkám promovat příspěvky influencerů jako jakékoliv jiné příspěvky.

Instagram na tomto nástroji pracuje již od loňského roku a Ashley Yuki, produktová manažerka této sociální sítě, uvedla, že značky tento postup vidí jako cestu k překonání strastí, které mají s organickým dosahem. Yukiová dále doplnila:

„Podle nedávného průzkumu 69 % uživatelů přichází na Instagram kvůli interakci s celebritami, a 68 % sleduje influencery. Z tohoto důvodu chceme pracovat se značkami i tvůrci obsahu způsobem, který je pro naši komunitu bezpečný."

První nástroj pro podporu obsahu značek byl spuštěn v roce 2017. Jednalo se o reakci na promo obsah, ve kterém populární uživatelé neuváděli jejich propojení s inzerenty, což bylo v rozporu s pravidly této platformy. Instagram nabízí způsoby, jak označit podporovanou spolupráci, nicméně až do nynějška značky nemohly dosah z ní vzniklých příspěvků nijak podpořit.

Zmíněné nástroje nebyly k dispozici všem uživatelům, ale Instagram uvedl, že kdokoliv se může přidat do jejich partnerského programu a jednotlivé nástroje využívat ke své propagaci.

Influencer marketing na Instagramu by měl v roce 2019 podle odhadů dosáhnout hodnoty 9 miliard dolarů a není tak divu, že se z něj značky snaží získat co nejvíce. Reklamní průmysl ovšem vyžaduje ze strany platforem vyšší aktivitu,vyčištění sítě od falešných účtů a také přesná měření. Pokud samozvaní influenceři mají falešné followery, pak jsou i statistiky zkreslené a značka takové spolupráci nemůže plně důvěřovat. Branded content ads by i toto úskalí měl pomoci částečně řešit. Navíc dává značkám možnost využít talent influencerů a nasměrovat ho skrze propagaci příspěvků i na další cílové skupiny. Nabízí tak výhody pro obě strany.

Zdroje: AdAge, Marketing Land, Adweek, Instagram

Tip redakce

V loňském roce Facebook aktualizoval pravidla svého Branded Content tagu (tzv. značkový obsah, pozn. redakce), aby zajistil uživatelům větší vhled do spolupráce mezi značkami a influencery.

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.