O nákup s mobilní aplikací je zájem. Kaufland ho zavádí na více jak 30 prodejen

5. 11. 2020 | redakce
Stát minimální fronty a zboží si „namarkovat“ už v okamžiku, když ho dáváte do tašky, zákazníky láká. V Kauflandu rozšiřují po úspěšném zkušebním testu službu K-Scan ve své aplikaci na více jak 30 prodejen.

 

Veškeré zboží si jednoduše pomocí mobilního telefonu naskenovat, vložit ho rovnou do tašky a poté zaplatit. Inovativní způsob nakupování se v rámci pilotního projektu osvědčil a Kaufland svoji službu K-Scan přinesl na dalších více jak 30 prodejen po celé České republice. „Jde o moderní způsob, který je navíc velmi komfortní a hygienický. K nakupování vám  stačí mobil s aplikací a odbavení u expresních pokladen je navíc rychlejší,“ dodala Renata Maierl, mluvčí společnosti Kaufland, který samoobslužné nakupování zavedl během října v největších českých městech.

Obchodní řetězec přišel s novinkou v srpnu. K-Scan v mobilní aplikaci testoval na dvou prodejnách – v Praze na Jarově a v Olomouci. A samostatný způsob nakupování se osvědčil, lidé si na něj čím dál více zvykají. S novinkou pomáhaly v obchodech hostesky. Zákazníci si do svého mobilního telefonu stáhli aplikaci Kaufland a vytvořili si v ní digitální K-Card. Po spuštění aplikace se jim otevřela obrazovka fotoaparátu s oknem pro skenování čárových kódů. Svůj nákup pak kontrolovali v digitálním košíku, v němž se zobrazuje aktuální počet produktů.  

V současné době takto nakupují už tisíce lidí, a to jen několik týdnů od spuštění. Podle našich analýz provede zákazník s mobilní aplikací v průměru tři nákupy za dva týdny,“ upřesnila mluvčí Renata Maierl, podle které je největší přednostní samoobslužného nakupování přehlednost a čas. „Hlavní výhodou je fakt, že máte nákup uložený v tašce a v expresní zóně si pouze zvolíte formu platby a můžete zamířit domů.“

Aktuálně samoobslužný nákup službou K-Scan provádí ve vybraných prodejnách  od 6 do 12 % zákazníků denně. Do statistky je zahrnutý nákup s ručním skenerem. Po třech měsících pilotního režimu se rovněž ukazuje se, že aplikace je vhodná pro velké nákupy – košík zákazníka s K-scan v mobilu je totiž jednou tak větší než nákup zákazníka, který nevyužívá tuto samoobslužnou technologii.

Rozšiřování K-Scan mobilní aplikace půjde po jednotlivých vlnách. Nyní je možné takto nakoupit ve všech obchodech v Praze, Brně, Ostravě, Pardubicích, Plzni, Českých Budějovicích, Jihlavě, Karlových Varech, Kladně, Liberci, Znojmě. Od 23. listopadu pak na prodejnách v Hradci Králové nebo Zlíně, od 2. prosince v Humpolci a v Písku.

Kam dál? 



Kaufland v tomto ohledu rozhodně není v Česku mezi retailovými řetězci premiantem. Globus nabídl ruční skenery pro načtení kódů zboží zákazníky již před 7 lety. v roce 2018 pak implementoval systém Scan&Go do mobilní aplikace. Podobná služba je v dispozici i v řetězcích TESCO a Makro. 

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: