Oslavy čínského nového roku byly bez TV reklam

23. 1. 2012 | PTM
Jeden pořad, stovky tanečnic, 800 milionů diváků a žádná reklama

 

Ty nejkreativnější, nejzábavnější a nejpompéznější televizní reklamy mají často premiéru během Super Bowlu. Svátek amerického fotbalu je v USA většinou nejsledovanější televizní událostí roku, ve spotřebě potravin za den zaostává pouze za Dnem díkuvzdání. Letos přijde vrchol sezóny NFL 5. února, aktuálnější televizní událostí světového významu je tak oslava příchodu čínského nového roku.

Přechod z Roku zajíce na Rok draka proběhl včera, z 22. na 23. ledna. I „čínský Silvestr“ samozřejmě doprovází televizní estráda a to ne tak ledajaká - 5 hodinový proud zábavy pojmenovaný „Jarní gala show“ je velkolepá podívaná hýřící barvami, v které hrají prim synchronizovaná taneční vystoupení. Oficiální zobrazení radovánek dle vládnoucí komunistické strany je křížencem Spartakiády s Las Vegas. Ač je to i dle některých čínských zdrojů zastaralý koncept vzniklý snahou zavděčit se všem generacím, slaví stále úspěchy. Pořad běžící na státní televizní stanici CCTV totiž pravidelně sleduje okolo 800 milionů diváků, což předčí průměrnou sledovanost Super Bowlu osmkrát!

Tentokrát byl ovšem trochu jiný než ty předchozí. Byly v něm totiž zakázány veškeré reklamy včetně product placementu. Jen výrobce alkoholu Guojiao přitom zaplatil loni za product placement 1.58 milionu dolarů. Daná restrikce je jen pokračováním nastaveného kurzu. S platností od 1.1.2012 byla zakázána reklama v průběhu televizních dramatických pořadů, zásadní omezení jen na určitý počet hodin v týdnu postihlo zábavné pořady. Tyto kroky pak vedly ke zvýšení ceny televizní reklamy až o 80 %, takže se zadavatelé obracejí i na jiná média včetně těch digitálních. U oslav nového roku se pak musí o to víc zaměřit i na tradiční západní konané 31. prosince. I Silvestr se stává velkou televizní událostí – v roce 2011 za něj podle novin China Daily utratilo 16 televizních stanic 79 milionů dolarů. Vystoupení Avril Lavigne během daného večera na jedné ze satelitních TV stanic pak dokazuje pokračující westernizaci televizního průmyslu.

Zdroje: www.adweek.com, www.bbc.co.uk

Štítky dokumentu: YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.