Pepsi se vysmívá Coca-Cole: Žádná jména, prosím
Kampaň Coca-Coly „Share a Coke” s křestními jmény na etiketách místo názvu značky je v něčem geniální. Je jakousi formou osobního věnování, které u tak masově vyráběného produktu, jako je limonáda, rozhodně není zvykem. Coca-Cola po čase tuto kampaň oprašuje. Její hlavní rival ovšem tentokrát dokázal najít úhel, z kterého si z ní může střílet.
Ve své kampani „Share a Pepsi” mění svoje jméno za názvy typických fast-foodových jídel: Hot Dogs, Tacos, Pizza nebo Wings (křidélka).
Ředitel marketingu pro USA, Gustavo Reyna, v tiskové zprávě uvádí:
„V Pepsi nikdy nenecháváme chuť na stole a chceme se ujistit, že ani fanoušci o ni nepřijdou. Skutečné chuťové kouzlo vzniká, když se Pepsi setká se skvělým jídlem a každé sousto povznese na vyšší úroveň díky odvážnému osvěžení. Proto naše limitovaná edice lahví Share a Pepsi představuje oblíbenou grilovací klasiku a inspiruje každého, aby si vzal svůj oblíbený pokrm a vychutnal si ho s ledově vychlazenou Pepsi."
Pro Pepsi je důležité vytvářet tato spojení. Její úhlavní konkurent je totiž primární a mnohdy jedinou volbou v řadě hlavních fast-food řetězců, včetně toho největšího — v McDonald’s. Kampaněmi jako „Share a Pepsi" tak nepodněcuje jen „domácí spotřebu”, ale svým způsobem i vytváří lepší pozici pro uzavírání smluv s fast-foody. Letos na jaře přesedlal z Coca-Coly na Pepsi například řetězec Subway.
Navíc tak Pepsi činí velmi chytře. Projevy škodolibosti či „chytrého napálení” někoho či něčeho patří mezi nejvirálnější motivy na internetu. A nelze tak pochybovat o tom, že primárně rádiová a OOH kampaň z měst New York, Los Angeles, Houston a Dallas bude mít silný otisk i v digitálním prostoru. I proto, že v USA je spojena se spotřebitelskou soutěží garantující lahev zmíněného kolového nápoje za sdílení vlastní zkušenosti výtečné kombinace Pepsi s jídlem, a to pod hashtagem #ShareAPepsi.