PETA překvapila zákazníky obchodu „živými" produkty ze zvířecí kůže

20. 5. 2016 | Jakub Hort
Ta kabelka nemusí být tak krásná, jako se na první pohled zdá.

Někteří lidé mají při nákupu koženého zboží tendenci nepřemýšlet nad utrpením zvířat. Proti tomu se rozhodla postavit organizace PETA, která dlouhodobě bojuje za práva zvířat. Ve spolupráci s agenturou Ogilvy&Mather vytvořila provokativní, pro někoho nechutnou, ale zároveň velmi silnou kampaň.


Vítejte ve zbrusu novém obchodě luxusního koženého zboží 
„The Leather Work" v nákupním domě v Bangkoku. Vše je nové, krásné, přepychové. Ve chvíli, kdy si zákazníci začnou prohlížet produkty zblízka, ovšem začíná noční můra.

 

Otevřením nádherné kabelky je možné podrobně prozkoumat vnitřnosti. Ano, srdce stále ještě bije. Rozevřená kožená bunda se svalovinou se zdá jako velké zlo, Ogilvy šlo ale ještě dál, protože osobní zážitky se pamatují nejlépe. Nevyplatí se proto zkoušet kožené rukavice nebo lodičky, krev na rukách či na nohou není příjemným módním doplňkem.

Pouze pár lidem při nákupu luxusního zboží z kůže dojde, jak krutým zacházením a ještě děsivější smrtí si projdou exotická zvířata. Některým je dokonce při výrobě koženého zboží stažena kůže zaživa. Nejoblíbenějšími kusy jsou produkty z krokodýlů a hadů, kteří jsou v hojném počtu chováni v jihovýchodní Asii. Každý rok je chyceno nejméně 440 000 krajt, které jsou pověšeny, sťaty a následně svlečeny zkůže. Krokodýli jsou chováni v zatuchlých rybníčcích, a když přijde správný čas, tak jim je roztříštěna páteř. K výrobě jediné kabelky není potřeba jeden, ale dokonce čtyři usmrcení krokodýli.

Reakce znechucených zákazníků na poněkud krvavý PR stunt mluví samy za sebe, což je pro PETU dobrá zpráva. Hlavním cílem kampaně je přesvědčit lidi, že zboží tohoto charakteru nestojí za teror, který je nutné na zvířatech páchat. Toto je určitě správná, i když poněkud drastická, cesta, jak ho dosáhnout. Nejen skuteční zákazníci falešného obchodu, ale i diváci videa, si možná při otevření další kožené kabelky vzpomenou na pohled na bijící srdce.

Zdroje: PETA ASIA

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.