Pivo Coors Light přichází s reklamou, kterou nikdo nevidí, ale každý ji cítí

9. 6. 2022 | Petr Michl
A ne, ta reklama nijak nepáchne. Bílé reklamy ochlazují původně černé rozpálené střechy bytových domů v Miami.

 

Co se nejčastěji říká o venkovní reklamě? Minimálně v českém prostředí to, že je útočná a otravuje veřejný prostor. Pivo Coors Light na to ale šlo v nové kampani od lesa, respektive od střechy.

Střechy bývají obvykle tmavé, přitom je to obzvláště v horkém podnebí špatně. Rozhodně to platí pro sluncem zalité Miami, kde takovéto střechy kumulují teplo a mohou se rozpálit až k 80 stupňům Celsia. Výsledkem je pak, že je i v budovách tepleji a bez klimatizace se v nich takřka nedá být.

Agentury DDB Chicago, NORD DDB a adam&eveDDB přišly s kampaní nazvanou „reklamy, které nikdo nevidí, ale všichni je cítí". Rozhodly se na zmíněné střechy namalovat takřka celou plochu pokrývající reklamní claimy, a to s bílou reflexní barvou, která blokuje 85 procent slunečního světla.

Tyto tzv. Chillboards tak neohromí kolemjdoucí, ale lidé, co žijí v daných budovách, budou (doufejme, že s lahví Coors Light v ruce) velmi dobře vědět, kdo jim přinesl vítané osvěžení.

„Napadlo nás, co kdyby naše reklamy dokázaly zchladit komunity stejně jako naše pivo? Rádi v naší reklamě testujeme hranice. Většina značek by nedala billboardy na místa, kde je lidé nevidí. Ale Coors Light to udělal. Naší motivací bylo upozornit na tento jednoduchý tip na úsporu energie a pomoci ochladit Američany během začátku nejteplejšího ročního období,“ uvedl marketingový ředitel značky, Marcelo Pascoa, a dodal:

„Uvědomujeme si, že ne každý může reálně natřít svou střechu na bílo. Doufáme však, že prostřednictvím tohoto programu inspirujeme lidi k rozhodnutím, která sníží spotřebu energie a náklady na chlazení domů."

V rámci aktivace značka Coors Light rozdá 5 000 galonů bílé barvy. Ta přitom dokáže snížit teplotu na povrchu střechy až o 10 stupňů Celsia. V nastávající vlně veder se to bude určitě hodit.

Právě kvůli snaze eliminovat co nejvíce kontrastní černou, není čitelnost nápisů nijak závratná. Jejich znění a překlady proto přidáváme níže.

 

Chillboards help cut AC costs (Chillboards pomáhají snížit náklady na klimatizaci)


Made to chill
(Vyrobeno k zchlazení)


The coolest ads in America
(Nejchladivější (a ty nejvíc cool, pozn. red.) reklamy v Americe)


Refresh your roof
(Osvěž svou střechu)

 

It’s like Coors Light for your home (Je to jako Coors light pro váš domov)

 

This ad chills literally (Tahle reklama doslova chladí)

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: