Burger King v kampani 911 Calls využívá volání nespokojených zákazníků na tísňovou linku

8. 6. 2022 | Petr Michl
Limonáda bude až za 15 minut? Co takhle zavolat na policii, aby to urychlili. Některé zákazníky Burger Kingu to napadlo a on je neváhá „naprášit“. Účelem kampaně 911 Calls je ale navést zákazníky na stránku se zpětnou vazbou. Za recenzi dostanou Whopper zdarma.

Pořádný Burger přesně dle vašeho přání je vážná věc. Ostatně proto také možnosti individuálních úprav objednávek v Burger Kingu nabízejí. Má to ale samozřejmě svá negativa, obzvláště když obsluha nepochopí vaše přání přesně. A kdo někdy postával v noci u výdejních okének rychlého občerstvení, ví, že to nemá obsluha ani trochu lehké. A pravděpodobně z těchto zdrojů vznikla nová rozhlasová kampaň fast-foodového řetězce Burger King, 911 Calls.

V dobré tradici značky ukazuje i ne zrovna pozitivní realitu a v kampani využívá telefonické stížnosti svých zákazníků. Kampaň nese jméno 911, takže naznačuje, že jde o volání na policejní tísňovou linku v USA. Stojí za ní přitom reklamní agentura z Argentiny, David Buenos Aires. „Tyto neuvěřitelné situace ze života nám pomáhají upoutat pozornost našeho publika a hovořit o něčem, co společnost Burger King velmi zajímá: o zkušenostech jejích hostů,“ uvedli v tiskové zprávě její výkonní kreativní ředitelé Nacho Flotta a Nicolas Vara.

Co je na nich neuvěřitelné? V jednom případě pojmenovaném „Poškozující cheesburger“ vyžaduje znepokojená volající policejní zásah, protože jí nevydali Western Bacon Cheeseburger. Odmítá odejít a vyžaduje se, aby na místo přijel policista a sjednal nápravu.  



V dalším případě nazvaném „Zpožděná limonáda“ se jiný volající setká s limonádovou nouzí. Zjistí totiž, že v místní restauraci došla, a je postaven před vyhlídku patnáctiminutového čekání. To se ukáže být pro netrpělivého hosta příliš, a tak vytočí číslo 911.

  

Na konci spotů jsou přitom zákazníci vyzváni k tomu, aby po návštěvě Burger Kingu navštívili jejich stránku určenou pro zpětnou vazbu zákazníků. Za recenzi mohou dostat tradiční úplatek: Whopper zdarma.

Iwo Zakowski, globální šéf marketingu značky Burger King, řekl:

„Rádi získáváme zpětnou vazbu od našich hostů a hledáme způsoby, jak vylepšit naše jídlo a celkový zážitek pro naše hosty. Když říkáme Udělejte si to po svém', myslíme to opravdu vážně. Poskytnutí zpětné vazby správným kanálem je zásadní, bez ohledu na to, zda je negativní nebo pozitivní - proto naše hosty vybízíme, aby vyjádřili svůj názor na fóru, kde se můžeme nejlépe poučit a skutečně ovlivnit."

Níže dodáváme přepis „Zpožděné limonády“.

A obzvláště upozorňujeme na poslední výměnu. Kdy na zákazníkovo znepokojení nad tím, že mu nechtějí dát jídlo, policejní dispečerka s údivem v hlase odpovídá:

„Pane, ale no tak. Vím, že nemyslíte vážně, že policie bude řešit, aby vám Burger King vydal rychleji jídlo.“

Evidentně si to někteří lidé myslí a Burger King je dokáže (i když anonymizovaně) „naprášit“. Možná to někomu přijde neuctivé, ale BK má dlouhou tradici drsného humoru vůči svým zákazníkům, ale i vůči sobě.

 

Tip redakce:

A jak si dokáže udělat legraci i ze sebe? Připomeňte si reklamy s pobočkami Burger Kingu, které kvůli metodě pečení burgerů na otevřeném plameni hoří už od roku 1954.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: