Plea campaigns nefungují vždy

12. 4. 2010 | KER
Zajímavý průzkum publikovala v rámci svého newsletteru agentura Underwordl. Ta se zaměřila na vnímání plea campaigns širokou britskou veřejností. Z výsledků vyplynulo, že omluvná kampaň rozhodně má smysl, ale velmi záleží na jejím provedení a načasování. Kampaně, které buď nejsou důvěryhodné anenbo vystartují příliš brzo se naprosto minou účinkem a hrozí, že zapůsobí zcela opačně.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Zajímavý průzkum publikovala v rámci svého newsletteru agentura Underwordl. Ta se zaměřila na vnímání plea campaigns širokou britskou veřejností. Z výsledků vyplynulo, že omluvná kampaň rozhodně má smysl, ale velmi záleží na jejím provedení a načasování. Kampaně, které buď nejsou důvěryhodné anenbo vystartují příliš brzo se naprosto minou účinkem a hrozí, že zapůsobí zcela opačně.
Z výzkumu vyplynulo, že 78% respondentů považuje za vhodné, když se společnost omluví za problémy celoplošnou kampaní. 56% respondentů se pak domnívá, že takováto kampaň rozhodně povede k opětovnému nastolení důvěry. 12% dotazovaných pak podobný způsob kategoricky odmítá, z toho 26% jej označuje za neetický.
Respondenti se pak snažili uvést, jaké jsou hlavní znaky, které je přinutí uvěřit tomu, že kampaň je myšlena upřímně. V první řadě se jedná o přímé komunikování a popsání problému, v druhé řadě pak o zmínění odpovědné osoby z vyššího managementu. Za třetí nejdůležitější pak považují respondenti komunikaci záruky, že se podobná věc nebude opakovat.
Nedůveryhonou plea campaign činí zejména příliš velké a nereálně se jevící sliby do budoucna, kombinace s propagací svých služeb anebo malé doznání viny či její svalování na neovlivnitelné okolnosti.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.