Pořad 'Kachny Patrika Hezuckého' je nakonec internetová kachna. Za mystifikací stojí CZC.cz se svou novou kampaní

15. 8. 2019 | redakce
Tak nakonec prý speciální časová zóna „D - 1" pro Brno nebude, hodinové zpoždění z déjedničky se bude muset nahnat nějak jinak. A kachna byl i pořad Patrika Hezuckého proti fake news, místo ve vlastním pořadu bude proti dezinformacím bojovat ve spotech CZC_cz.

Premiéra nového pořadu „Kachny Patrika Hezuckého“ se proměnila v mediální kachnu. Stojí za ní dvojka na online trhu s elektronikou, CZC.cz. Místo pořadu o fake news se Patrik Hezucký objeví na TV obrazovkách a internetu v reklamních spotech. V nich bude na příkladech fiktivních fake news upozorňovat na důležitost ověřených zdrojů, což platí i pro nákup elektroniky.

Minulý týden proběhla médii a sociálními sítěmi zpráva o tom, že Patrik Hezucký ve spolupráci s produkcí Bumerang.film chystá spuštění nového pořadu, který bude bojovat proti fake news a zvyšovat informační gramotnost Čechů. Nejen PR, ale především poměrně masivní kampaň v mnoha online formátech dávala tušit, že za tím bude něco víc. A ono také ano. Ve skutečnosti jde o mystifikaci, ke které se přihlásily věčné dvojky z CZC.cz. Indiánek se tak skutečně nebude jmenovat původní Američánek. 

Neexistující pořad je součástí teasingové komunikace jejich nové kampaně. V té se kreativně opírají o fenomén fake news a doporučují využívat ověřené zdroje. A to i v případě nákupu elektroniky.

V rámci přípravy kampaně jsme si empiricky ověřili, jak jednoduché je rozšířit dezinformaci v době sociálních sítí a neomezených možností internetu. Navíc máme pocit, že jsme se strefili do aktuálního naladění společnosti, kterou problematika fake news upřímně trápí. Doufáme, že i my přispějeme k další diskuzi o tomto tématu. I když pořad původně vzniknout neměl, zájem o něj nás překvapil a uvidíme, jak s tím naložíme dál,“ říká Milan Duda, marketingový ředitel CZC.cz. 

CZC.cz prý nechtělo veřejnost jen mystifikovat, ale také přispět k její edukaci. Proto na webu kachnypatrikahezuckeho.cz připravilo průvodce, který lidem pomůže rozpoznat pravdivé zprávy od těch falešných. „Navíc jsme se spojili s projektem Demagog.cz, který od roku 2012 ověřuje pravdivost výroků politiků a přispívá tak ke kultivaci veřejné diskuze. Poselství je jasné – ověřování informací má smysl. Proto Demagog.cz podpoříme i veřejnou sbírkou, kterou odstartujeme v září a uzavřeme symbolicky k 30. výročí 17. listopadu,“ plánuje Milan Duda. 

Do kampaně, která startuje 15. 8., jde CZC.cz se třemi reklamními spoty. V nich si pohrává s konkrétními ukázkami falešných zpráv a poukazuje na to, že ne všechno na internetu je fake – například Garance skvělé ceny na CZC.cz je skutečná.

„Pro zákazníky máme navíc připravených více než několik desítek slevových kódů, kterými si u nás budou moci zlevnit nákupy elektroniky,“ dodává Milan Duda. Slevové kódy mohou uplatnit do 30. 9., kdy kampaň končí. 

Spoty se stopáží 30 vteřin budou k vidění v celoplošných televizích a na YouTube, kde je navíc doplní kratší varianty. V mediamixu nechybí tramboardy v Praze a outdoorová reklama v Praze a Brně. Dále bude kampaň k vidění na internetu. Patrik Hezucký bude o ověřeném zdroji elektroniky mluvit také ve spotech na Evropě 2. 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: