Portréty bojovníků za rovnoprávnost postižených v USA zdobí díky Googlu schody významných budov ve Washingtonu

31. 7. 2015 | Kateřina Tauchenová
Google není jen o technologiích, promlouvá i do společenských témat.

Skvělý způsob, jak připomenout 25. výročí existence zákona na ochranu lidí s handicapem v USA (Americans With Disabilites Act), vymyslela pro společnost Google americká agentura 72andSunny. Její nová outdoorová kampaň připomíná protestní akci na podporu tohoto zákona, kdy skupina lidí obsadila schody washingtonského Kapitolu, aby protestovala proti průtahům při schvalování zákona, který měl zajistit rovnoprávnost handicapovaných občanů USA. A dělá to způsobem vskutku originálním – prostřednictvím malovaných portrétů klíčových postav protestu, které však nejsou znázorněny na plakátech či billboardech, ale na schodech významných kulturních budov ve Washingtonu.

Neobvyklé malby tak zobrazují například Claudii Gordon, první neslyšící ženskou afro-americkou advokátku v historii USA, nebo Eda Robertse, jednoho z nejvýraznějších amerických aktivistů v boji za rovnoprávnost handicapovaných občanů. Portréty ale neoslavují pouze hrdiny z řad aktivistů – vzdávají čest i politikům, díky nimž byl nakonec zákon schválen, tedy například bývalého senátora Toma Harkina nebo poslance Patricka Kennedyho.

Každý portrét je pak doplněn citátem dané osoby. „Tento zákon otevírá dveře plnému zapojení lidí s postižením do našeho sousedství, pracovního prostředí, ekonomiky a našeho amerického snu,” stojí například u portrétu Toma Harkina na schodech vedoucích do Newmuseum.

 

Stejně tak zdobí citát – avšak tentokrát bez portrétu - i schody do Carnegie Library. Autorem vět vyvedených na těchto schodech je bývalý prezident George W. Bush, který klíčový zákon nakonec podepsal.  „S dnešním podpisem zákona o Američanech s postižením může každý muž, žena a dítě s handicapem nyní projít kdysi zavřenými dveřmi do nové šťastné éry rovnocennosti, nezávislosti a svobody,” stojí na schodech.



72andSunny najali k vytvoření kampaně ilustrátora Darrena Bootha. Webové stránky kampaně pak vypráví příběhy všech aktérů protestu a ve většině případů obsahují i videorozhovory s nimi samotnými. Navíc je zde k nalezení odkaz na Google Maps, kde může každý absolvovat virtuální tour po objektech, které se staly provizorními bilboardy kampaně.

Všechny malby i s citáty a místem, kde se nacházejí, si můžete prohlédnout tady:

Gallaudet University, Claudia Gordon: „Chtěla bych být prostředek k informování společnosti o dovednostech lidí, jako jsem já. Nejen hluchých lidí, ale o každém, kdo má jiné schopnosti.”

 

Woodrow Wilson Plaza, Patrick Kennedy: „Jsme nyní na prahu rozšiřování toho, co chápeme jako zdravotní postižení. Je na čase zohlednit i  dosud neviditelná zdravotní postižení, ta, která nemůžeme jednoduše odsunout někam na okraj.”

 

 

Woodrow Wilson Plaza, Justin Dart Jr.: „Slib hnutí ADA je, že všichni lidé s handicapem budou plně rovnocenní těm ostatním. Plně produktivní, plně prosperující a plně vítaní členové společnosti.

 

National Museum of American History, Tia Nelis: Chceme, aby nás společnosti viděla jako přátele, kolegy a sousedy, namísto pacientů a klientů. A také se zbavit všech těchto nálepek, které lidi jen zraňují.

 

National Museum of American History, Kathy Martinez: Rozvíjející se pracovní příležitosti a rostoucí očekávání od lidí s postižením posilují nejen americkou ekonomiku, ale také náš morální charakter.

 

 

National Portrait Gallery, Ed Roberts: „My, kdo jsme považování za ty nejslabší a nejméně užitečné lidi v naší společnosti, jsme ti nejsilnější a nebudeme tolerovat segregaci. Nebudeme tolerovat společnost, která nás nevidí jako celé lidi.

 

National Portrait Gallery, Judy Heumann: Postižení se stává tragédií pouze tehdy, když společnost selže v poskytování věcí, které potřebujeme k tomu, abychom vedli své životy.

 

National Portrait Gallery, Tatyana McFadden: Člověk s postižením má právo dělat cokoliv, co chce. A to může změnit svět.

Zdroj: Adweek

 

Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.