Poznejte deset nejlépe placených YouTuberů světa

26. 10. 2015 | Kateřina Tauchenová
YouTubeři se pomalu stávají světovými celebritami a s jejich popularitou rostou i jejich výdělky. Nejúspěšnější je letos Švéd PewPieDie, který si vydělal 12 milionů dolarů.

Fenomén YouTube videí se šíří po celém světě bleskovou rychlostí a obliba jejich tvůrců roste do závratných výšin. Natáčení krátkých videí a jejich zveřejňování na YouTube už dávno není jen zábavou pro teenagery. Je to skutečný byznys, na kterém se dají vydělat nemalé peníze. Důkazem jsou výdělky deseti nejúspěšnějších YouTuberů za účetní rok, který končil červnem letošního roku. Jejich žebříček sestavil magazín Forbes a jak můžete vidět v následujícím přehledu. Elita YouTuberů si může přijít na několik milionů dolarů ročně.

Zdroj: The Verge

1. PewDiePie

První místo žebříčku získal s výdělkem 12 milionů dolarů švédský youtuber Felix Kjellberg, který je světu známý spíše pod svým uměleckým jménem PewDiePie. Nejslavnější let’s player komentující, jak hraje počítačové hry, má přes 40 milionů followerů. Před několika měsíci uvedl švédský deník Expressen zprávu, že si PewDiePie vydělal v roce 2014 7,4 milionů dolarů. Výrazně vyšší příjmy dle Forbes, tak mohou být způsobeny jiným způsobem výpočtu, nebo tím, že měl PewDiePie extrémně ziskovou první polovinu letošního roku. Kjellberg si poměrně přísně střeží své soukromí. Švéd, který žije nejen z daňových důvodů v britském Brightonu, jen málokdy dává rozhovory a irituje ho, když je veřejně probíráno jeho bohatství.


2./3. Smosh

Na druhém místě skončili se stejným výdělkem ve výši 8,5 milionu dolarů hned dvě dvojice youtuberů. První z nich si říká Smosh a tvoří ji Ian Hecox a Anthony Padilla. Tato nerozlučná dvojice kamarádů z dětství se proslavila svouparodií na videohry Pokémon a nyní provozuje už pět YouTube kanálů, z nichž jeden je ve španělštině, a v červenci také uvedla svůj první film s názvem Smosh: The Movie.


2./3. Fine Brothers

Druhou dvojicí, která se umístila na děleném druhém místě, jsou bratři Benny a Rafi Fineovi. Ti si stejně jako Smosh vydělali díky svému YouTube kanálu 8,5 milionu dolarů. Na pomyslné hvězdné nebe YouTube je vystřelila série videí s názvem React, ve které nechali „obyčejné“ lidi odpovídat na otázky zaslané jejich fanoušky. Nyní je sleduje na 13 milionů lidí. Nejslavnější sérií jsou nyní reakce dětí,třeba ta na walkmany má více než 12 milionů zhlédnutí.


4. Lindsey Stirling

Lindsey Stirling hraje na housle a tancuje. Zajímavostí je, že obě činnosti zvládá dělat současně. Svá videa začala zveřejňovat v roce 2007 poté, co se jí nepodařilo získat smlouvu s nahrávací společností. Tento neúspěch pro ni znamenal nakonec výhru – díky svému YouTube kanálu si letos přišla na 6 milionů dolarů.


5. Rhett & Link

O páté místo se dělí hned tři lidé. První dva se jmenují Rhett McLaughlin a Charles Lincoln Neal III a na YouTube jsou známí jako Rhett&Link. Oba získali inženýrský titul na severokarolinské státní univerzitě a pracovali pro americké korporace. Ve svých téměř čtyřiceti letech se ale rozhodli pustit na dráhu youtuberů – a díky jejich pořadu Good Mythical Morning se jim to skutečně podařilo. Téměř polovina z jejich čtyř a půl milionového výdělku pochází ze sponzorovaných videí – natáčeli videospoty pro značky jako Gillette, Wendy´s nebo Toyota.


5./6. KSI

Na částku 4,5 milionu dolarů se vyšplhal také výdělek britského let’s playera známého pod přezdívkou KSI. Jeho pravé jméno je Olajide Olatunji a na YouTube jej sleduje 11 milionů lidí. Videoblog pro něj znamenal odrazový můstek do světa showbyznysu – v dubnu se mu podařilo s jeho hip-hopovým singlem Lamborghini probojovat do první třicítky britského hudebního žebříčku.


7. Michelle Phan

Sedmé místo patří s výdělkem ve výši 3 miliony dolarů sedmadvacetileté videoblogerce Michelle Phan. Ta na svém kanálu učí dívky, jak se nalíčit stejně, jako to dělají jejich oblíbené celebrity včetně Lady Gaga nebo Angeliny Jolie. Její videa, ve kterých se kromě líčení věnuje i účesům, sleduje 7,5 milionu odběratelů.


8./9./10. Lilly Singh

Výdělku 2,5 milionu dolarů se podařilo dosáhnout třem youtuberům současně. První z nich je Lilly Singh, které je na YouTube známá spíše jako Superwoman. Její komediální stand-up výstupy, ve kterých se nebojí vtipkovat ani na účet svého etnického původu (její rodiče emigrovali do Kanady z Indie), sleduje 7 milionu lidí. Singh se prosadila také jako zpěvačka – v letošním roce vystupovala v rámci své tour ve 27 městech po celém světě.


8./9./10. Roman Atwood

Roman Atwood se proslavil svými vtípky a žerty, z nichž mnohé jsou značně kontroverzní. Pomocí skryté kamery a vlastního komického nadání se nebojí nachytat kohokoliv včetně vlastní přítelkyně.  Jeho smysl pro humor se kromě sedmi milionů followerů zalíbil i některým firmám – například společnost Nissan s ním loni v lednu natočila reklamní spot.

 


8./9./10. Rosanna Pansino

Poslední z trojice na osmém místě je kuchařka Rosanna Pansino. Ta – ač samouk – ve svých tutoriálech odkrývá milionům followerů tajemství, jak upéct ty nejlepší muffiny a nejneobvyklejší dorty na světě. Její videa odebírá téměř pět tisíc fanoušků. Ještě letos se navíc chystá vydat i svou první kuchařskou knihu. 

 

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: