PR fail značky Hasbro: Hračka ve tvaru penisu rozčílila rodiče

8. 1. 2015 | Petr Michl
Když má hračka tvar brněnského orloje, máte zaděláno na problém.

 

PR pochybení značek se může udát zcela nečekaně. Výrobce hraček Hasbro se toho svého dočkal po Vánocích. Rodičům se totiž nezdálo, že součást dětské cukrářské sady" Play-Doh, kterou si jejich ratolesti rozbalily pod stromečkem, připomíná umělý penis.

Play-Doh je umělá plastelína a  Sweet Shoppe Cake Mountain Playset je sadou udělátek, s níž z ní mohou děti tvarovat atrapy muffinů, dortů a jiných cukrářských výrobků. Problematický kus můžete vidět na obrázku výše, je to „zdobicí zařízení" - něco, čím byste v pravé kuchyni zdobili perníčky, v tomto případě pomáhá dětem zkášlovat plastelínou například okraje umělých dortů. Podobnost kusu plastu s brněnským orlojem či, chcete-li, s dildem prý některým rodičům doslova zkazila Vánoce.


Zdroj: @Fatgoldfish4 / Twitter

Svou nespokojenost vyjadřovali hojně na facebookové stránce Play-Doh a někteří z nich přejmenovali součást setu s už tak dost dvojsmyslným pojmenováním „extruder" na  na dil-doh. Zástupci Play-Doh udělali chybu v tom, že začali na facebookové stránce mazat komentáře a i obrázky dotyčného předmětu. A to samozřejmě vyvolalo jen další komentáře poukazující na to, že když je to dost dobré pro děti, asi by to měla snést i facebooková stránka výrobce.

Tématu se chytily lokální televize, ale i renomovaná média jako Time či Businessweek. Nejzábavnější na tom všem jsou však některé reakce zákazníků.


Především to pak platí pro komentáře na Facebooku a recenze na Amazonu, které rozhodně nepostrádají  ironii a humor.






Samozřejmě, můžeme si říct, že hračka falického tvaru není dobrý nápad a měl by to každý vědět. Na druhou stranu existují i rozumní rodiče, kteří si uvědomují, že jejich sexuální fantazie a zkušenosti nemusí vůbec sdílet jejich děti, kterým na celém hracím setu ani na předmětu dotyčném pravděpodobně nepřijde nic divného. Ze všeho nejvíc tak kauza vypovídá o citlivosti a prudernosti americké společnosti, která má zkrátka jiná měřítka. A to doslova. Extruder" má totiž 3 palce. Jak uvedla na facebookové stránce značky jedna z komentujících: „Je mi líto dospělých, kteří si toto dokázali splést s mužskými genitáliemi."



Zdroj: AdWeek, Time, Businessweek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.