PR stunt: E-shop Amazon dovezl zákazníkovi automobil Nissan v obří papírové krabici

9. 1. 2014 | Petr Michl

„Nevíte, co je největší věc, kterou vám může doručit Amazon? Myslím si, že ji právě dovezli mému sousedovi!" To byl výkřik, který se objevil v pondělí na obrázkovém sociálním médiu Reddit u fotografie níže. Poslal ji uživatel z města Madison v americkém státě Wisconsin.

Vysvětlení na sebe nenechalo dlouho čekat a objevilo se už v komentářích. Loni na podzim začal Amazon prodávat i automobily, konkrétně Nissan Versa Note. A u toho přislíbil, že 3 lidem, jež si ho objednají, dodá vůz v krabici, v které tradičně zboží vozí.  Den dovážky nastal už minulý víkend.

Byl i únik této situace předem naplánovaný? Ředitel interaktivního a social-media marketingu Nissanu, Erich Marx, pověděl AdWeek, že nikoliv. Akce byla natáčená a video z ní má spatřit světlo světa až příští týden. Dále upřesnil realizaci nápadu s tím, že původně s ním přišla reklamní agentura automobilky TBWAChiatDay: „Zmínili to a my jsme se tomu zasmáli a řekli si: „To by mohla být legrace, že?" Další dny jsme se k tomu ale začali vracet: „Proč bychom nemohli doručit auto v krabici od Amazonu?" ...Nikdo to dosud neudělal a myslím si, že vizuálně to vypadá skutečně srandovně. Každý ví, jak krabice od Amazonu vypadá. Mysleli jsme si, že to zaujme pozornost lidí. Rozhodně to zaujalo tu naši."


První stovce lidí, kteří si model Versa Note koupili přes Amazon, byl darován dárkový poukaz na 1000 dolarů. Lidé z Nissanu velkému množství z nich volali a popisovali jim možnost netradičního přivezení jejich nového vozu. O tom, komu se to poštěstí, rozhodovala míra nadšení. To bylo klíčovým ukazatelem pravděpodobnosti toho, že předávka poskytne dostatečný materiál pro další marketingové aktivity.



Zachycení vozu s obří krabicí sousedem byl nečekaný bonus, který měl poměrně velký dopad. Jeho fotografie byla v pondělí po většinu času na hlavní stránce Reddit, která se sama nazývá „Front page of the internet". Toto tvrzení je samozřejmě přehnané, ale mnoho lepších míst pro virální šíření obrázků není. Nyní má už 4280 komentářů.

Zdroj: Adweek

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.