PR stunt: Zabijácké opalování zdarma

6. 2. 2015 | Petr Michl
Jak odstrašit lidi od návštěvy solárií? Vystrojte jim pohřeb.

Obyvatelé New Yorku se uprostřed obzvláště tvrdé zimy potřebují zahřát. Na to spoléhali i lidé z lokální komunikační agentury Area 23, kteří zvali na ulici kolemjdoucí na seanci v solárním studiu zdarma. Sehnat pár lidí, co si chtějí připomenout léto, nebylo vůbec těžké. Těm pak byl po vstupu do solárka dán ručník a instrukce, stejně v jako každém podobném podniku. Pak už se ale věci vyvíjely značně jinak, než je obvyklé. Podívejte se na to raději ve videu.



Kampaň „Free Killer Tan”  nepropagovala možnost pořízení si opálení v solárním studiu, naopak byla zaměřená proti němu. Stojí za ní nezisková organizace zaměřená na zvyšování povědomí o rakovině kůže Mollie’s Fund. Ta chtěla upozornit na to, že používání solárií s sebou nese výrazné riziko výskytu melanomu. Lidé směřující k soláriu se nedočkali opálení, ale spíše ledové sprchy v podobě pohřebního obřadu na jejich počest. Pěkně s fotografií se jménem položenou na zařízení, které samo od sebe připomíná rakev.

Je to přehnané? Možná. Vizuální zpracování, které předá myšlenku během pár vteřin je nicméně to, co na lidi působí - v tomto případě více než lékařská varování a odstrašující statistiky. Solária prý zvyšují riziko výskytu melanomu až o 20 %. V USA jsou zodpovědná za 400 tisíc případů rakovin kůže ročně.



S kampaní je provázaná i microsite, na tu mohou lidé pozvat své příbuzné a přátele, aby dostali podobný zážitek jako ti napálení z videa spolu s „Free Killer Tan" certifikátem. Pochopitelně se toto hodí obzvláště pro ty, co vědí, že jejich blízcí do solária chodí.  

Potřebovali jsme jít za hranice tradičního způsobu vzdělávání veřejnosti o nebezpečí opalování," uvedl Tim Hawkey, managing director agentury Area 23. „Chtěli jsme se dostat doslova pod kůži lidí, abychom změnili jejich chování a ujistili se, že do solária už nikdy znovu nepůjdou. Pokud si mají diváci videa a návštěvníci microsite odnést jedno ponaučení je to toto: Solária zabíjí a nestojí za to riziko."

Zdroj: Little Black Book

Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.