Pro zavření prodejen o svátcích je 51 % Čechů. Tři čtvrtiny by nemusely nakupovat ani v neděli

27. 5. 2015 | redakce
Berete v Parlamentu projednávaný zákaz prodeje o svátcích a v neděli jako šikanu podnikatelů, nebo vhodné ulevení zaměstnancům? Dle nového průzkumu se většina kloní k druhé variantě.

V těchto dnech bude sněmovna projednávat návrh zákona o omezení prodejní doby o svátcích pro prodejny nad 200 m2.

Podle květnového internetového průzkumu společnosti Český národní panel s návrhem na zavření obchodů o svátcích souhlasí těsná většina 51 % lidí. Pro omezení otevírací doby jsou zejména věkové skupiny 25–34 let (61 % z nich) a 45–54 let (57 %).



Naopak nejsilněji s omezením prodeje o svátcích nesouhlasí mladí lidé mezi 18 a 24 roky – proti návrhu je 63 % z nich. Mírně proti (51 %) jsou i senioři nad 65 let.



Přestože se celkově 44 % respondentů vyjádřilo proti návrhu a obchody by si podle nich měly o otevření o svátcích rozhodnout samy, pouze 26 % si myslí, že zákaz svátečních prodejů nějak ovlivní je samotné a to, jak jsou zvyklí nakupovat.

Většina 87 % lidí totiž tvrdí, že nejčastěji nakupují věci běžné spotřeby během pracovního týdne, mimo svátky a víkendy.

Co tedy Češi říkají na obvyklou praxi v některých okolních zemích, že je zavřeno i v neděli? Pouze čtvrtina si myslí, že má být otevřeno celý týden. Podle 16 % by mělo být v neděli zavřeno a 59 % by nedělní klid i v obchodech nevadil.


Výzkum byl proveden mezi 15. a 20. květnem 2015 na Českém národním panelu (ČNP) prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 511 respondentů. Za pomoci kvótního a náhodného výběru respondentů podle pohlaví, vzdělání, věku, regionu a velikosti místa bydliště reprezentuje výsledný soubor internetovou populaci ve věku nad 18 let. Z výzkumu byli vyloučeni respondenti pracující v maloobchodu. Základ: Všichni respondenti, n = 511. Zdroj: ČNP, květen 2015.

Zdroj perexové fotografie: Creative Commons, Kristina D.C. Hoeppner, www.flickr.com

 

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.