Problémy Toyoty mohou snížit marketingový potenciál hybridních vozů

8. 2. 2010 | RaTP
Problémy automobilky Toyota, která se již týdny potýká se závadami plynových pedálů svých modelů, by se mohly dotknout i celého odvětví hybridních automobilů. Spojovníkem má být právě Toyota Prius - tedy první sériově vyráběný vůz s hybridním motorem, jehož uživatelé tentokráte hlásí krátké výpadky brzdového pedálu a jejich stížnosti jsou na území USA podloženy již čtyřmi dopravními nehodami.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.toyota.com

Problémy automobilky Toyota, která se již týdny potýká se závadami plynových pedálů svých modelů, by se mohly dotknout i celého odvětví hybridních automobilů. Spojovníkem má být právě Toyota Prius - tedy první sériově vyráběný vůz s hybridním motorem, jehož uživatelé tentokráte hlásí krátké výpadky brzdového pedálu a jejich stížnosti jsou na území USA podloženy již čtyřmi dopravními nehodami.
George Magliano, výzkumník z IHS Global Insight upozornil na fakt, že lidé v souvislosti s problémy Priusu možná ztratí zájem o hybridní automobily.
"Prius je specifické a netradiční vozidlo, což je ostatně důvod, proč jej lidé kupují," řekl Magliano. "Nicméně někteří z těchto zákazníků mohou mít pocit, že jejich volba je špatná. Aby si mohli dovolit Prius, pracovali mnohem déle a usilovněji, přitom za to nyní dostanou produkt, který je globálně označován jako vadný."
Z komentářů vyplývá, že krize změnila uživatelské chování na méně tolerantní a méně otevřené pro změny. Lidé více hledají osvědčené produkty se "známými chybami" a doba spotřebitelského "pionýrismu" je potlačena. Projevit se to může právě při nákupech nových modelů automobilů s alternativním pohonem, do jejichž vývoje výrobci napumpovali milardy. Přitom jejich prodej pravděpodobně nebude takový, jak předpovídaly analýzy.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: