Prodeje knihy YouTube vlogerky Zoelly předčily rekord JK Rowlingové

5. 12. 2014 | Petr Michl

Přijde vám tištěná kniha jako vhodný formát pro  YouTube vlogerku? Pokud vám to nezní jako dobrá kombinace, nejste určitě první s tímto názorem. Navzdory všem možným racionálním argumentům ale kniha asi nejpopulárnější YouTube vlogerky současnosti, Zoelly, láme prodejní rekordy. Po týdnu od vydání knihy Girl Online se jí prodalo přes 78 tisíc kusů, více než v případě prvního vydání Harry Pottera od JK Rowlingové.

"Když mladí přece nečtou... Navíc většina Youtube vlogerů dělá to samé a jde hlavně o jejich osobnost před kamerou, kterou na stránky nepřenesete,"  mohly znít věty těch, co zrazovaly nakladatelství Penguin od podepsání smlouvy s britskou autorkou vlogů o kosmetice a módě Zoe Sugg vystupující pod jménem Zoella. A přiznejme si, že znějí velmi rozumně. Nakladatelství nicméně udělalo správní rozhodnutí. 78 tisíc prodaných výtisků po prvním týdnu je dle The Bookseller nejvyšší výsledek od roku 1998, kdy začala být tato statistika sledována. Online Girl je zatím také nejprodávanějším hardbackem roku 2014 (knihou s pevnou vazbou - pozn. red.).


Trailer k YouTube kanálu Zoelly

Zoella má v tuto chvíli 7 milionů odběratelů na Youtube, 2 miliony na Twitteru a na Instagramu ji sledují 3,5 milionu lidí. Ač má na to Zoella ve svých 24 letech vlastně už z pohledu YouTube hvězdy věk, Girl Online není její autobiografií. Jedná se o příběh středoškolské lásky blogerky Penny a  záhadného kytaristy Noaha. Na Amazon má zatím jen příznivé recenze. Těžko říct, zdali to lze brát po jednom týdnu od zahájení prodejů jako známku literární kvality. Každopádně to ale svědčí o tom, že loajální fanoušci z online světa nejsou fixováni pouze na internetové formáty a dokážou ocenit i klasickou knihu. Nakladatelství Penguin si proto může jen gratulovat k tomu, že podepsalo se Zoellou rovnou smlouvu na dvě knihy.

Zdroj: BBC, Penguin

Štítky dokumentu: YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.