Reklama týdne: Schwarzkopf Nectra Color – You - Declaration of Love

13. 2. 2014 | Petr Michl
Reklamy, které jsou romantické a zároveň z nich nekape trapnost, jsou ohroženým druhem. Tato mezi ně ale patří.

Klient: Schwarzkopf
Země: Německo
Agentura: BBDO Germany

Málokterý typ reklam je točen podle archetypálních schémat tolik jako ty na vlasové produkty. Zaběhnutou formulí je obsadit do spotu herečku či zpěvačku či v případě chudšího rozpočtu extrémně krásnou ženu s dlouhými lesklými vlasy. Jeho poselství je pak asi takovéto: „já jsem hvězda – používám šampon, kondicionér, barvu či lak na vlasy XY – mám krásné vlasy – používej ho – budeš mít také krásné vlasy – budeš hvězda".  Pro posílení důvěryhodnosti sdělení se přidá na závěr světelná masáž od blesků zuřivých reportérů v případě modelu „herečka / zpěvačka", při využití anonymní krásky nakonec majetnicky a zároveň s něžným zalíbením prohrábne její vlasy nějaký fešák vstupující na scénu na závěrečné tři vteřiny.

Ano, reklama na barvu na vlasy Schwarzkopf Nectra Color nazvaná „You - Declaration of Love" je se svým klavírním hudebním podkladem a sérií střípků ze života vlastně také klišé. Přesně dodržuje postupy krátkých reklamních filmů ždímajících emoce, které už vyzkoušely desítky značek. Pokaždé to ovšem není recept na úspěch. Nepovedené pokusy má za sebou Google+ a naposled třeba TV Nova.  Rozdíl je v tom, že přestože i zde Schwarzkopf obsadil do hlavních rolí více než nadstandardně přitažlivý pár, mohou divačky najít v téměř dvouminutové romantické pohádce jistou míru ztotožnění. Ano, existují muži, kteří milují své přítelkyně a ženy, ačkoliv je disproporce mezi pořádkem v jejich kosmetice v koupelně a chaosem v kabelce nepochopitelná. Mnoho vztahů vydrželo, i když žena s vyloženě tmavým typem pleti došla domů od kadeřníka s rudou hřívou.

Láskyplný proslov muže k ženě je uvěřitelný, dojemný a romantický. Poslední dvě zmíněná adjektiva pak převažují natolik, že přehlédneme i to, že překvapení v posledním záběru by bylo realistické, pouze pokud by se brzy čerstvá snoubenka podívala z okna ložnice poprvé od okamžiku, kdy roztál sníh, po více než měsíci. Režisérovi Sandro Suppnigovi se podařilo natočit Zápisník jedné lásky v reklamním formátu. Na rozdíl od zmíněného etalonu přeslazených romantických filmů má ale i několik výhod pro muže. Trvá pouze 109 vteřin, nikoliv dvě hodiny. Navíc proto, aby se alespoň trochu přiblížili hrdinovi z obrazovky, není třeba rekonstruovat obří dům a napsat 365 dopisů ročně po vzoru postavy hrané Ryanem Goslingem - stačí zakoupit kytici či ten správný vlasový produkt.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: