Reklama týdne: Steinlager – Be the artist not the canvas

11. 10. 2013 | Petr Michl

 

Klient: Steinlager

Agentura: DDB, Auckland

Země: Nová Zéland

Značky, jejichž produkty vyžadují konzumaci s mírou nebo padající do kategorie „nejlépe vůbec, přinejhorším v malých dávkách", začínají nalézat marketingová témata i v edukaci spotřebitelů. Coca-Cola tak staví automaty dávající přednostně na odiv kalorické hodnoty jednotlivých nápojů, za kilojouly se přestávají stydět i v McDonald's. Navíc zařazují do menu i saláty a přebarvují mnohé pobočky nazeleno. Na tuto módní vlnu naskočil i největší exportér piva na Novém Zélandu, Steinlager. Bojuje proti fenoménu „binge drinking", ve Velké Británii a evidentně i v zemi ptáka kiwi tak oblíbenému pití do němoty. Oproti zmíněným pokusům ale přináší svůj příspěvek ke společenské odpovědnosti s velkou grácií a vtipným nadhledem.

Možná jste to zažili sami, nebo jste toho byli alespoň svědkem. Specielně na odvázaných studentských „parties" se dále popsaná scéna opakovala už mnohokrát: „Nebožák to přežene s pitím, vytuhne a jeho vykutálení kamarádi se už postarají o to, aby mu po probuzení zdobily tvář fixkou nakreslené genitálie." Přesně tento motiv využívá i minutový spot, Be the artist not the canvas. Plátnem jsou těla opilců, co si na narozeninové oslavě po přílišné konzumaci alkoholu „dáchli", a umělecká díla jsou mnohem rozmanitější: kníry, škrabošky, klávesnice, nová tvář na vrchu plešaté hlavy, podprsenka nebo nová košile.

Umělce v akci pozorujeme v prostřizích s okamžiky, v nichž postižení odhalují jeho kousky, de facto po celou stopáž spotu až do chvíle, kdy před nimi s úsměvem od ucha k uchu a lahví piva v ruce prchá. Branding je upozaděný, ale zřetelné jsou zelené motivy připomínající, která značka má ty zelené lahve. Jaké je poselství? „Party hard, ale ne až do fáze „vytvrdnutí"."  Škarohlídské výklady můžou samozřejmě namítat, že by podobná reklama dávala větší smysl pro nealko piva. Uplatnění by jistě nalezla i v čistě vzdělávacích anti-alkoholových reklamách sponzorovaných neziskovými organizacemi nebo státem. A měly by pravdu. Ostatně reklamu s pomalovanými obličeji horující za abstinenci a zodpovědné řízení vám ještě ukážeme. Naleznete ji ovšem až po dalších plakátech ze série printů ke kampani Steinlageru. Jsou stejně povedené jako představený spot. A právě kvalita provedení dle nás přebije i veškeré pochyby s problematickým poselstvím ve spojení se značkou. Reklama je tak dobrá, že po jejím zhlédnutí myslíte na to, jak na příští party budete přiměřeně ucucávat z lahve Steinlageru a v kapse vás přitom bude hřát černá fixka.




Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: