Retail Summit 2015: Zákazník na víceúrovňové křižovatce

9. 1. 2015 | redakce
Líbilo by se vám objednat si nákup potravin online a vyzvednout si ho v nejbližší prodejně (třeba i s donáškou do auta)? Nejen o konceptu koncept Click & Collect se bude mluvit na největším setkání retailového obchodu, Retail Summit 2015.

Nejvýznamnější setkání retailového obchodu ve střední Evropě se blíží. Odehraje se tradičně v hotelu Clarion v úterý a středu 3. a 4. února. Klíčovým tématem letošního Retail Summitu 2015 bude hledání nových cest. V programu této prestižní akce bude pojato z různých pohledů jako jsou nové strategie, či inovace produktů, služeb a obchodních formátů. Největší pozornost však bude věnována distribučním cestám či kanálům, tedy hledání nových cest mezi výrobci, obchodníky a spotřebiteli. Právě tato oblast je nejvíce ovlivněna explozí nových technologií, které na maloobchodním trhu odstartovaly digitální a mobilní revoluci.


generální ředitel KOFOLA a.s., Samaras Jannis na Reatil Summitu 2014. Zdroj: retailsummit.cz

Retail Summit 2015 pokryje téma budování nových cest od obchodníků ke spotřebitelům v celé jeho komplexitě. Navzdory rychlé expanzi e-commerce je totiž klíčovým trendem něco jiného – kompletní změna nákupního chování konečných spotřebitelů. Hledání jiných cest spotřebitelů k výrobkům a službám je dominantním prvkem nově se utvářejícího trhu, který po letech nadvlády nabídky začíná být řízen poptávkou. A není to zrovna jednoduchý přerod.

Jak ve svém vystoupení vysvětlí Martin Dlouhý z TESCO, zákazník se díky možnostem nových technologií nachází na složité víceúrovňové křižovatce, kde se setkávají jeho zážitky a zkušenosti z různých distribučních kanálů. Každý z nich nabízí specifické výhody a nedostatky, ale spotřebitel logicky poptává, aby stejné služby, které mu vyhovují v oblasti e-commerce dostal i v kamenném obchodě a naopak. Pokud ho obchodníci nebudou dokonale znát a nevyhoví jeho novým potřebám, mohou ho na této křižovatce ztratit. Spotřebitel si pak prošlape cestu k úplně jiným partnerům – zcela novým retailovým hráčům či dokonce přímo k výrobcům.

Jak však ukazují poslední zkušenosti z nejvyspělejších trhů, situace není pro klasický maloobchod ještě ztracena. Šance na to, že se nové cesty retailu a spotřebitelů potkají, je stále velmi vysoká, jak dokazují například výsledky amerického maloobchodu v právě probíhající vánoční sezóně. Jejím vítězem se stávají tzv. omnichannel retailers, kterým se daří uspokojit své zákazníky konzistentně propojenou nabídkou ve všech kanálech, od tradičních prodejen až po m-commerce.

Na Retail Summitu právě k tomuto tématu přinese řadu inspirativních příkladů jednak klíčový řečník Jörg Wallner z think tanku 2b AHEAD, jednak navazující vystoupení významných hráčů českého kamenného i internetového obchodu. Do diskuse o novém systému cest mezi zákazníkem a jeho dodavateli zasáhnou i technologické firmy – viz například příspěvky, se kterými vystoupí Marek Růžička z O2 či Graeme Cooksley ze Symphony EYC. Ten mimo jiné představí koncept Click & Collect, který je důležitou součástí omnichannel retailingu – umožňuje zákazníkům objednávku on-line a vyzvednutí nákupu osobně v nejbližší prodejně, často s vyskladněním přímo do auta, aniž by z něj zákazník musel vystoupit (malá ochutnávka již nyní – viz případová studie slovinského Mercatoru na tomto videu).

O Retail Summitu 2015

Kdy: 3.-4.2. 2015
Kde: Congress Hotel Clarion, Praha
Prohlédněte si kompletní program a registrujte se

Štítky dokumentu: Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: