Revoluce tlačítek na Facebooku

8. 11. 2013 | beda
Facebook mění svoje tlačítka. Konec modrých palců.

Každý den se zobrazí tlačítko Like (to se mi líbí) nebo Share (sdílet) více jak 22 miliardkrát, a to na více jak 7,5 milionech stránek. S těmito čísly přišel sám Facebook, a protože jsou to tak důležitá tlačítka, rozhodl se je gigant mezi sociálními sítěmi trochu pozměnit.

 

Pro Facebook typický zdvižený palec nahradí syté modré tlačítko s nápisem Like, bude ve stejné úpravě jako tlačítko Share. To by mělo usnadnit jejich řazení. Postupně během následujících týdnů se tato změna má projevit u všech uživatelů.

Mezi první stránky, které nová tlačítka vyzkoušely, patří zpravodajský server Huffington Post. “Umístili jsme obě tlačítka rovnou pod titulek, ale i do ukotveného bloku, který je vidět i při dalším čtení článku. Chceme dát lidem možnosti, aby lajkovali a sdíleli. Zároveň je tak přimějeme odhodlat se k nějaké sociální aktivitě,” tvrdí Nico Pitney, produktový šéf Huffington Postu.

 

To ale není s novinkami od Facebooku všechno. Právě testuje i hvězdičkové hodnocení stránek. Tento způsob hodnocení není pro Facebook úplně nový. Hvězdičkové hodnocení stránek již nějakou dobu existuje, pracuje se s ním hlavně v mobilní verzi. Nyní by ale mělo dostat prominentní pozici, a to i na desktopové verzi.

Hvězdičky pomáhají budovat sentiment kolem značky. Lajky jsou oproti tomu více neurčité a také snadné. Získat lajk totiž nedá společnosti tolik práce jako získat plné hvězdičkové hodnoceni. Firmy budou muset zapracovat na svém vztahu k zákazníkovi. Facebook zatím neoznámil, jestli bude nový prvek s vysoko viditelným hodnocením stránky záležitostí volby, nebo se bude jednat o prvek povinný.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.allfacebook.com, www.mashable.com

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: