Rozšíření Google Chrome umožní nakoupit bez Babiše. Filtruje zboží Agrofertu u nejznámějších online prodejců potravin

27. 5. 2019 | Petr Michl
„Čapí uličník si zaslouží přes zadek a opilé strašidélko Emílek věčné zatracení,“ tato slova stojí v popisu doplňku prohlížeče Google Chrome, „#sorryjako: Nakupujte bez Babiše“. Ten filtruje zboží od Agrofertu na Rohlik.cz, Košík.cz a také na e-shopu řetězce TESCO.


Ukázka vyfiltrování produktů Agrofetu na iTesco.cz

Minulý týden silně zarezonovala zpráva o tom, že Rohlik.cz přestane nabízet toastový chléb Penam v reakci na podezřelou dotaci ve výši 100 milionů korun na inovaci výrobní linky, kterou zatím namísto EU proplatil stát.

Od stolu nelze posuzovat ekonomické dopady takového rozhodnutí, ani to, v jaké míře zákazníci internetového prodejce potravin takovéto rozhodnutí kvitují. Jistě ale můžeme mluvit o tom, že zaznělo mnoho hlasů volajících po tom, aby Rohlik.cz přestal nabízet celý sortiment spojený s koncernem Agrofert, který má „zaparkovaný“ český premiér Andrej Babiš ve svěřeneckém fondu. A to i od influencerů. 


Zdroj: Facebook / Lenka Klicperová

Nyní něco takového mohou lidé udělat, a to nejen na Rohlik.cz, ale také Košík.cz a e-shopu řetězce TESCO. V internetovém obchodu Chrome je uveden tento popisek:

„Extension odfiltruje výrobky Andreje Babiše z nabídky prodejců potravin nakup.itesco.cz, kosik.cz a rohlik.cz. Umožňuje produkty úplně schovat, označit, zprůhlednit nebo nechat být. Čapí uličník si zaslouží přes zadek a opilé strašidélko Emílek věčné zatracení.“


Ukázka vyfiltrování produktů Agrofertu na iTesco.cz

Pokračovatel aplikace Bez Andreje

Toto rozšíření je nepřímým pokračovatelem už zavedené aplikace „Bez Andreje“, která se poprvé objevila již před třemi lety. Ta je asistentem spotřebitelů, kteří se chtějí plánovaně vyhýbat výrobkům Agrofertu v kamenných obchodech. Po naskenování čárového kódu zboží ukáže, zdali „je z holdingu“, či nikoliv. Při kladné odpovědi se na obrazovce telefonu objeví výstražný červený trojúhelník s obličejem současného premiéra a s nápisem „Andrejovo“. Při druhé variantě se ukáže zelená fajfka v kruhu s nápisem „Bez Andreje“.

 

Aplikace (iOS, Android) se od roku 2016 solidně etablovala. Její autor, Martin vytrhlík, už loni v srpnu hlásil 160 tisíc stažení.

Kam dál? 

CEO Rohlik.cz, Tomáš Čupr, se rozčílil nad dotací na výrobní linku Penamu pro výrobu toastového chleba „plného inovací" a prostého konzervantů. Do hodiny vyhlásil, že ho prodejce potravin vyřazuje ze svého sortimentu.

Štítky dokumentu: E-Commerce Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: