Ruská kampaň Pedigree pomáhá začleňovat do společnosti lidi s Downovým syndromem

2. 6. 2016 | Petr Michl

Slovo inkluze působí jak červený hadr na býka i v České republice. V Rusku to ale není ani veřejné téma. V zemi se 146 miliony obyvateli mají oficiálně zaměstnání pouze čtyři lidé s Downovým syndromem. O změnu se pokusil výrobce krmiva pro psy Pedigree.

Nelze se tvářit, že lidé s Downovým syndromem jsou ideální zaměstnanci hodící se do všech profesí. Existuje ale mnoho pozic, na které by jen s mírným dohledem stačili. Překážkou je obvykle zejména nechuť běžných lidí potkávat se i s těmi, kteří se odchylují od normy. Jak může přispět k jejich začlenění do společnosti firma vyrábějící granule? Minimálně tím, že rozumí svým zákazníkům — a to i těm chlupatým, co je nekupují, ale jedí.

Psi nesoudí lidi podle toho, zdali mají příliš kulatý obličej či nezvykle vyboulené oči. Dokážou poznat, že je někdo má rád, a pak mají rádi i oni jeho. Pedigree tak usoudilo, že lidé s Downovým syndromem jsou ideální pro práci v psím útulku. V rámci projektu pUp syndrome jim dohodli v jednom takovém zaměstnání a na zájemce tu tak čekaly tři měsíce práce, během nichž si psy zamilovali, ale zároveň se o ně naučili i starat.

Díky medializaci projektu ale především ukázali celému Rusku, že i lidé s Downovým syndromem chtějí a můžou pracovat. Video na ruském kanálu Pedigree, které to dokumentuje, má přes 7 milionů zhlédnutí.

Téma se navíc stalo atrativní pro celou řadu médií, včetně televizních stanic. Celkově kampaň dosáhla více než 7 tisíc zmínek v médiích. Zcela přehlížená problematika se dostala do zorného pole veřejnosti díky značce, která s ním zdánlivě nemá moc společného. Znáte nějaký lepší případ PR pro dobrou věc?

Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.