Seriál Přátelé se zhmotní ve speciální edici stavebnice LEGO

12. 8. 2019 | Petr Michl
Monica, Chandler, Joey, Ross, Phoebe a Rachel sedí ve známé kavárně a jsou poněkud hranatí. Zbytek scénáře je na vás.

Seriál Přátelé se přestal vysílat již v roce 1994, ale v poslední době dochází k jeho jisté renesanci. Možná je vyvolaná medializovaným přestupem jeho dostupnosti mezi streamovacími platformami, ale třeba je to jen tím, že se lidé rádi vrací k dobrým přátelům a jména postav je nikdy nezklamali. Využívá toho i stavebnice LEGO, která přijde s oficiální edicí.

V ní naleznete všechny hlavní hrdiny (Monica, Chandler, Joey, Ross, Phoebe a Rachel ), které budete moct různě rozesadit v kavárně Central Perk, kde se všichni schází. Mimochodem LEGO má již jinou edici pojmenovanou Friends, v níž figurují nejlepší přítelkyně Andrea, Ema, Olivia, Mia a Stephanie. Ta je ale zaměřená na dětské dívčí publikum, zatímco noví Přátelé mohou fungovat jako upomínka a bytová dekorace nadšených fanoušků. Děti mohou rodiče spíše touto stavebnicí očkovat, aby se s nimi podívaly na televizní klasiku a a priori si nestěžovaly na to, že jde o archaickou show nehodnou generace Z.

Stavebnice The Friends má jít do prodeje 1. září, v USA za cenu 59,99 dolarů a dovolíme si očekávat její úspěch. Už teď má svoje vlivné fanoušky, například představitele Chandlera, herce Mathewa Perryho.

Digitální revoluce týkající se čím dál více i toho, jak si hrají děti, zasahuje i LEGO. A to přestože má nepřeberné množství vlastních animáků, digitálního obsahu a dokonce i své hollywoodské trháky v kinech. V roce 2017 společnost i tak vykázala klesající prodeje, načež musela začít propouštět zaměstnance. Právě spolupráce se zavedenými popkulturními značkami se ale společnosti LEGO vyplácí. Důkazem toho jsou zejména edice spojené se sérií Hvězdné války, ale existují i stavebnice s tematikou Harryho Pottera. Myšlenka na spojení se seriálem Přátelé prý vzešla z vlastní crowdcoursingové platformy LEGO Ideas.

 I díky podobným iniciativám a snaze naslouchat trhu se LEGO dokázala z finančně nepříznivého roku 2017 oklepat. V roce 2018 narostl jeho obrat o 4 % na 36,5 miliard dánských korun (ekvivalent 126 miliard korun či 5,5 miliard dolarů, pozn. red.), 4% byl i meziroční nárůst zisku.

 Zdroje: AdAge, LEGO

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.