Seznam.cz loni utržil 5,6 miliardy korun. Zisk před zdaněním se blíží 2 miliardám

2. 6. 2022 | redakce
Česká internetová jednička má za sebou další dobrý rok. Na své domovské stránce měl Seznam.cz meziročně o 23 % více návštěv. Zisk před zdaněním pak navýšil také o více než pětinu (22 %).

Společnost Seznam.cz, hospodařila v roce 2021 se ziskem před zdaněním v hodnotě 1,961 miliardy korun. V meziročním srovnání se jedná o více jak 22% nárůst. Tržby se oproti roku 2020 zvedly o 13,3 % na necelých 5,604 miliardy korun. Za dobrými výsledky stojí vysoká návštěvnost domovské stránky, vybraných obsahových služeb i nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz. V letošním roce plánuje Seznam.cz významně investovat do výstavby a rozšíření vlastních datových center i klíčových produktů a služeb.

„Při plánování roku 2021 jsme byli v důsledku koronavirové pandemie hodně opatrní. Na rozdíl od konkurence jsme sice stále očekávali růst, ale naše odhady se pohybovaly v nižších jednotkách procent. Musím se přiznat, že výsledek přesahující v tržbách 5,6 miliardy korun a 22% nárůst EBITu předčil naše očekávání. Poděkování za tuto realitu patří všem našim zaměstnancům, obchodním partnerům a v neposlední řadě uživatelům,“ komentuje Pavel Zima, co-CEO Seznam.cz. Zima poukazuje nejen na výrazný růst oproti plánu, ale i porovnání s výsledky minulých let, kdy Seznam.cz rostl o jednotky procent.


Pavel Zima: Zdroj: TelevizeSeznam.cz

Nadprůměrných obchodních výsledků dosáhla firma i díky zkušenostem nabytých v prvním covidovém roce. „Upravili jsme obchodní strategii i ceník tak, aby odpovídaly potřebám, které naši klienti řešili během lockdownů. Mnoho z nich si více hlídalo peníze, které investují do marketingu, a soustředili se pouze na mediatypy, které měřitelně fungují. Online reklama od Seznamu tak i díky stovkám našich obchodníků, kteří poskytují inzerentům individuální péči, akcelerovala svůj růst a byla pro většinu našich partnerů hlavním kanálem pro udržitelný rozvoj podnikání i během koronavirové pandemie,“ vysvětluje co-CEO Seznam.cz Tomáš Kapalín.

Dle jeho slov klienti úspěšně využívali online reklamu i k budování povědomí o svých značkách s využitím bannerových formátů, videa či nativní inzerce od světově oceňovaného Seznam Brand Studia. Dařilo se také rozvíjet obchodní vztahy s partnerskými vydavatelskými domy, které prezentují svůj obsah ve službě Seznam.cz Newsfeed na domovské stránce tuzemské internetové jedničky. „Právě naše homepage je pro české uživatele první volbou, když hledají aktuální informace. Díky tomu jsme mohli našim partnerům doručit v loňském roce o 23 % více návštěv než v roce předchozím a ruku v ruce s tím i razantně navýšit příjmy z jejich zpravodajských článků a videí,“ dodává Kapalín.



Ukázka médií z nekonečného feedu na homepage, které nepatří Seznam.cz. 

Produktové a obsahové inovace

Uplynulý rok se v Seznamu nesl ve znamení několika zásadních produktových inovací. Patří mezi ně vylepšení služby Email Profi, která podnikatelům a zájmovým sdružením umožňuje provozovat neomezený počet e-mailových schránek zdarma na vlastní doméně. Rozsáhlou inovací prošla dopravní navigace v aplikaci Mapy.cz, redesignem služby Sport.cz či Sauto.cz a rebrandingem videoportál Stream, spojený se spuštěním nové aplikace pro Smart TV a HbbTV aplikace. Došlo k vyčlenění e-commerce aktivit do samostatné divize, vzniku ekonomického zpravodajství v rámci redakce Seznam Zprávy, které se ještě v průběhu roku 2021 stalo nejnavštěvovanějším ekonomickým portálem na českém internetu. Velký pokrok zaznamenal Seznam.cz také v oblasti uživatelského obsahu napříč službami.


Hospodářské výsledky Seznam.cz za rok 2021

Investiční rok 2022

„V letošním roce se chceme zaměřit primárně na to, abychom ze Seznamu vytvořili platformu, která naplní všechny potřeby našich uživatelů. Naším cílem je stát se platformou obsahovou, reklamní, znalostní, komunikační, sociální, e-commerce nebo třeba cloudovou. To úzce souvisí s identitou uživatele a jeho přihlášením na našich službách. V tomto ohledu jsme aktivní i z obchodního pohledu, kdy pro trh společně s partnery vytváříme tzv. Czech Ad ID – nástroj, který zajistí udržitelnost cílené reklamy i po konci cookies třetích stran,“ upřesňuje nejbližší plány a investice Seznamu Pavel Zima.    

Seznam.cz plánuje velké investice mimo jiné do vlastního hardwaru a výstavby datových center. Vedle vzniku nového datového centra Nagoja v Benátkách nad Jizerou, jehož spuštění je plánované na rok 2023, se rozšíří i Kokura, kterou Seznam.cz využívá od roku 2015.

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: