Škodovky v rozích stadionu při hokejovém MS světa juniorů 2020? Byly jen virtuální

28. 1. 2020 | redakce
Modely vozů Škoda v rozích stadionů při MS světa v hokeji znáte. Mimo skvělé prezentace před TV diváky ovšem zabírají na místě prostor a výhled. Na posledním MS juniorů v hokeji využila Škoda Auto inovativní technologické řešení. 3D modely vozů ŠKODA KAMIQ a SCALA byly do TV přenosu dodány virtuálně.

 

Diváky na celém světě nepřekvapí přítomnost automobilů ŠKODA přímo za plexisklem oddělujícím diváky od hrací plochy na hokejových stadionech. Tento způsob prezentace byl doposud běžnou formou a diváci si museli zvyknout, že jsou některá místa na stadionu vyhrazena právě tomuto účelu. Během IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji juniorů 2020 však ŠKODA využila k této formě komunikace zcela novou technologii vkládání virtuálních 3D modelů.

Virtuální technologie je k nerozeznání od reality

Řešení ve formě augmenotvané reality vytvořila Česká televize ve spolupráci s kreativní agenturou Isobar a dalšími partnery. Použita jsou špičková 3D data automobilů, která vznikají již při vývoji nových modelů. Ta jsou však natolik precizní v zobrazení sebemenšího detailu, že datová velikost neumožňuje jejich snadné zpracování v televizním prostředí. Isobar tak společně s 3D studiem Paranormal připravil zjednodušenou verzi virtuálních modelů a zároveň pro věrohodné zobrazení v rámci televizního přenosu nasimuloval chování světelných a pohybových podmínek product placementu na stadionu.

Na to, jak to v TV přenosu vypadalo, se můžete podívat ve videu níže.

Za konečnou implementaci do vysílání je pak zodpovědná Česká televize a její dodavatel brněnská firma ISG Graphics. Ta jako jediná v tuzemsku využívá nejmodernější technologii, díky níž je možné pracovat ve virtuálním softwarovém studiu s grafickými podklady přímo v trase televizního signálu živě vysílaného sportovního přenosu. Diváci České televize tak při živém vysílání sledovali virtuální 3D modely SCALA a KAMIQ přímo za plexisklem v rozích kluziště ve třech střídajících se barevných provedeních vozů.

Využití augmentovaného product placementu se stává stále populárnějším. Díky rozšířené realitě mohou firmy propagovat své produkty i v případě, že fyzický prostor má v rámci partnerství zakoupen jiný partner, popřípadě dochází ke kolizím licenčních a sponzoringových podmínek, které nedovolují marketingovou podporu přímo v místě akce. V tomto případě pro nás bylo skutečnou výzvou připravit virtuální prezentaci vozů k nerozeznání od fyzické přítomnosti vozů na stadionu. Tedy tak, jak byli diváci doposud zvyklí,” dodává Jakub Binder, Senior Account Manager agentury Isobar.

Je to začátek nového reklamního formátu?

Isobar s partnery vidí po úspěšné premiéře v novince velký potenciál. Na trh se tak dostává nový reklamní formát, postavený na principu augmentovaného product placementu. Obdobný postup je možné aplikovat v podstatě na libovolné vysílání, ať už jde například o lokální sportovní ligy, ale i nadcházející MS v hokeji, fotbalové EURO nebo třeba olympiádu. Značkám se tak otevírá nová možnost zviditelnění v rámci jakéhokoliv programu vysílaného živě na stanicích ČT Sport, Nova Sport a televizi O2.

 

Lední hokej je klíčovým pilířem sponzoringu značky ŠKODA

Angažmá značky ŠKODA v tomto fascinujícím sportovním odvětví hraje od počátku devadesátých let minulého století klíčovou roli v naší sponzoringové strategii. Značnou měrou přispělo k výraznému posílení image a známosti značky ŠKODA nejen v České republice, ale i na dalších trzích,“ říká Petr Janeba, vedoucí marketingu ŠKODA AUTO ČR. „I proto se snažíme držet krok s dobou a využít nejnovější technologie, které vznikají při vývoji našich modelů, i pro marektingové účely, jakými jsou například sponzoringové aktivity,“ uzavírá Janeba.

ŠKODA se tradičně angažuje v řadě sportů. Lední hokej je přitom vedle cyklistiky a motoristického sportu nejdůležitějším pilířem sponzoringové strategie automobilky. ŠKODA navázala partnerství s IIHF Mistrovstvím světa v ledním hokeji již v roce 1992 původně jako automobilový partner. Od roku 1993 je automobilka oficiálním hlavním sponzorem této sportovní události. Díky tomu bylo toto spojení oficiálně uznáno jako nejdelší hlavní sponzorství v historii sportovních mistrovství světa a je zapsáno v Guinnessově knize světových rekordů.

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.