Sociální experiment: Fuck The Poor

9. 4. 2014 | Petr Michl
Transparent „FUCK THE POOR" se vám nelíbí, ale „HELP THE POOR" ignorujete. Britské charitě se povedl skvělý sociální experiment, který doplňuje claimem: „We know you care. Please care enough to give."

Být malou neziskovou organizací není rozhodně ničím záviděníhodným. Na velké granty nedosáhnete a pasivní většině populace je vaše snažení upřímně jedno. Takové pocity zažívaly i v britské The Pilon Trust, charitě pomáhající těm nejchudším. I proto provedli ve spolupráci s agenturou Publicis malý sociální experiment. V jeho rámci se postavil na rušnou ulici v Londýně mladý muž s transparenty s nápisem „FUCK THE POOR" a začal rozdávat letáky se stejným poselstvím.

Reakce na sebe nenechaly dlouhou čekat, lidé byli pobouřeni  a muže se svými odmítavými stanovisky konfrontovali. Zaznělo, že takový názor nejde respektovat a že je to nechutné. Když ale figurant převrátil transparent naruby, aby na něm byla žádost  o pomoc chudým: „HELP THE POOR," byla mu ovšem odpovědí jen ignorace. Nikdo se o darování přebytečných drobných nepřetrhl.

Claimem kampaně je silné: „We know you care. Please care enough to give." Dle vyjádření neziskové agentury byla její činnost ochromena celonárodním poklesem charitativních darů ( o jednu pětinu) a také výraznými škrty vlády v sociální oblasti. Výkonný ředitel Pillon Trust, Savvas Pannas, uvedl: Rozumíme, že někoho mohou tyto záběry šokovat. My jsme však více znepokojeni tím, že lidé ve Velké Británii žijí i v podmínkách kruté chudoby."

Video bylo publikováno na YouTube v úterý 7.4. a již má přes 300 tisíc zhlédnutí. Možná ještě důležitější však je, že bude vysíláno i před promítáním v kinech, kde je poměrně velká možnost přetavit na místě spotem vybudovaný sentiment v reálné dary.

Zdroj: Blog Pilon Trust

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: