Společnost Allegro dokončila akvizici MALL Group a WE|DO. Dále tak rozšiřuje svou mezinárodní působnost

1. 4. 2022 | redakce
Akvizice Mall Group a WE|DO má Allegru pomoci v další evropské expanzi. 135 tisíc obchodníků střední a východní Evropy může využívat výhod systému „zalistuj jednou, prodávej všude” a získat tak širší přístup na adresovatelný maloobchodní trh v hodnotě 240 miliard eur.

Společnost Allegro dokončila převzetí společností MALL Group a WE|DO. Allegro je nejpopulárnější nákupní platforma v Polsku a jeden z deseti největších internetových obchodů na světě. Spojení všech firem podpoří pokračující mezinárodní expanzi rozšířené skupiny a umožní obchodníkům z celého regionu i mimo něj těžit z toho, že mohou díky jedinému zalistování své výrobky prodávat napříč zeměmi. Zároveň poskytne desítkám milionů spotřebitelů v EU pohodlný přístup k širšímu sortimentu, výhodným cenám a kvalitnímu doručování zboží napříč zeměmi. 

„Skupina se každým dnem hlouběji integruje do evropského prostředí. Před nedávnem se Allegro otevřelo kupujícím a prodávajícím z celé EU a dnes už společně s MALL Group a WE|DO dokončujeme krok, který upevní pozici celé skupiny jako tržiště první volby spotřebitelů v celé střední a východní Evropě i mimo ni,“ popisuje generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts.  Lokální obchodníci se mohou stát mezinárodními a zákazníci budou těžit z té nejširší možné nabídky zboží. Žádný online hráč dnes nenabízí takto trvale konkurenceschopné ceny a tak velký výběr pro nakupující v celém regionu a my společně chceme tuto mezeru zaplnit. Naším cílem je stát se jedničkou v online nakupování ve všech zemích, kde skupina působí, a to i díky pokročilým nástrojům pro obchodníky, které nám umožňují nabídnout nejširší nabídku za nejvýhodnější ceny. Něčeho takového se dosahuje nejlépe se zapojením místních partnerů z řad malých a středních podniků. Úspěch tržiště Allegro, který šel vždy ruku v ruce s úspěchem polských podnikatelů, bude skupina replikovat všude, kde bude působit.” 

Spojení rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českou republikou, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah v zemích s velmi atraktivními základními podmínkami pro elektronické obchodování a vysokým růstovým potenciálem. Pod jednu střechu přináší řadu zavedených regionálních značek – včetně MALL, WE|DO, mimovrste, czc.cz a samozřejmě Allegro, Ceneo, eBilet a One – a zároveň spojuje zkušený mezinárodní tým více jak 7 150 expertů s odbornými znalostmi v oblasti inovací v e-commerce.  

Allegro posílí partnerský prodej, tedy 3P byznys, skupiny MALL Group a akceleruje tak celkový růst, zatímco obchodníci na společné platformě budou moci postupně využívat věrnostní program Smart! a také řadu věrnostních výhod, jako je doručení zdarma, možnost odložené platby Allegro Pay nebo přístup do B2B platformy. Obchodníci zároveň získají přístup k bezproblémovému prodeji, inovativním řešením nebo marketingovým nástrojům, přičemž všechny strany budou díky bezkonkurenčnímu logistickému řešení, které skupina poskytuje, těžit také z možnosti využít nejkvalitnější možné doručení. 

Generální ředitel MALL Group Jan Hanuš k tomu říká:

„Od počátku našich diskuzí jasně vidím, jak moc se k sobě naše skupiny hodí a jak skvěle se Allegro a MALL Group doplňují. Zatímco Allegro je šampion v oboru marketplace, my máme dlouhodobě dobré a silné vztahy s dodavateli, nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a last-mile řešením v zemích, kde působíme. Společně tvoříme šampiona v oblasti e-commerce a především sdílíme to hlavní – inovativní přístup k e-commerce, v rámci kterého je na prvním místě vždy zákazník. Společně chceme stavět na tom nejlepších z našich světů a rozšířit náš jedinečný model tak, abychom byli pro zákazníky z východní a střední Evropy stále nákupní destinací číslo jedna.“ 

„Nedílnou součástí mezinárodní obchodní platformy je i zajištění logistiky,” dodává generální ředitel WE|DO Daniel Mareš. „WE|DO se tímto partnerstvím otevírá prostor pro další rozvoj, získáváme mj. přístup k finančním, servisním i logistickým zdrojům. Naším hlavním cílem pro letošní rok je neustálé zlepšování zákaznické zkušenosti a společně s naším akcionářem budeme klást důraz na špičkové doručovací služby v rámci logistiky poslední míle. Věřím, že se otevírá nová kapitola plná příležitostí nejen pro naše klienty, ale i pro naše zaměstnance i více než 300 kurýrů," dodal Daniel Mareš. WE|DO momentálně nabízí doručení do 1200 výdejních míst a více než stovky výdejních boxů. 

Platformy a společnosti se budou sjednocovat postupně, zatímco implementace strategických řešení pro klienty v rámci skupiny bude zahájena okamžitě. Fúze díky využívání funkcí a předností jednotlivých spojovaných společností celkově rozšíří zdroje příjmů, přičemž hlavní ambicí bude stát se preferovanou destinací pro online nakupování v celé oblasti, kde skupina působí.  

 

Podrobnosti o transakci

Skupina Allegro zaplatila celkem 881 milionů eur za nákup 100 % podílu společností Mall Group a WE|DO. Tato částka se skládala z následujících transakcí:

  • Skupina Mall Group byla získána za 867 milionů eur, přičemž 53 % částky bylo financováno z hotovosti a nového dluhu v celkové výši 459,5 milionu eur a zbývajících 47 %, tj. 407,5 milionu eur, bylo uhrazeno vydáním 33,6 milionu akcií společnosti Allegro.eu v přibližně 12,11 EUR za akcii.
  • Společnost Allegro.pl koupila společnost WE|DO za 14 milionů eur zaplacených v hotovosti.

 

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: