Startup DoDo zakládá divizi Fresh. Již vozí pro všechny e-shopy s potravinami

22. 1. 2020 | Petr Michl
DoDo vám ze začátku existence sliboval, že zařídí přání jednotlivců. Nyní již nějakou dobu pomáhá ve velkém e-commerce hráčům s rozvozem. Divize Fresh navíc dokáže zboží vychladit.

Logistický startup DoDo, spadající do portfolia investiční skupiny V-Sharp Michala Menšíka, rozšiřuje svoji působnost v oblasti přepravy potravin. Po navázání spolupráce se všemi klíčovými hráči na trhu (Košík, Rohlík, TESCO) upevňuje svoji dominanci a zakládá specializovanou divizi DoDo Fresh. Ta se bude dále soustředit na specifický a logisticky nejnáročnější segment rozvozu potravin s důrazem na automatizaci procesů. DoDo zároveň vyvíjí vlastní plánovací a komunikační platformu s využitím analýzy dat v reálném čase.

Nová divize DoDo Fresh je přizpůsobena na míru doručování potravin. Flotilu tvoří certifikované vozy vybavené pro rozvoz jídla tak, aby byl zachován teplotní řetězec. Potraviny jsou převáženy ve speciálně navržených chladicích boxech s chladicím médiem uvnitř. DoDo již testuje i variantu používanou například v leteckém průmyslu, kde je chladicí médium postupně dávkováno do chladicího prostoru ve speciálně designovaných boxech.

 

DoDo Fresh aktuálně vozí zákazníkům objednávky 1/4 celého trhu e-shopů s potravinami, a to především v Praze spolu s přilehlými městy, jako jsou Říčany, Beroun, Kladno, dále pak například v Brně, Plzni, Ostravě, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Kladně, Kolíně a Prostějově. Svoje služby již rozšířil i do sousedního Slovenska do Bratislavy a Žiliny, v plánu je také Polsko a Maďarsko. „Zájem o naše logistické služby v oblasti rozvozu potravin je obrovský, a proto jsme se rozhodli založit specializovanou divizi DoDo Fresh, ve které chceme dále inovovat,” dodává Michal Menšík, CEO logistického startupu DoDo. „Nejen díky našim stávajícím partnerům, se kterými spolupráci neustále rozšiřujeme, ale i novým hráčům, kteří budou do segmentu online prodeje potravin teprve vstupovat, plánujeme do konce roku v tomto segmentu až trojnásobný růst.” 

Nedílnou součástí spolupráce s e-shopovými partnery je napojení na kompletní pokročilou IT platformu DoDo včetně propojení se skladovými systémy, kompletní outsourcing plánování rozvozů, cash management, hodnocení kurýrů na základě dat z provozu, kontrola efektivity a plánování rozvozů v reálném čase, které se postupně promítne i do online reportingu směrem ke koncovým zákazníkům.


Michal Menšík. Zdroj:DoDo

DoDo se již od svého počátku orientuje na chytrou městskou logistiku a data-driven přístup, který je pro přesné plánování klíčový. Proto jsme vytvořili vlastní IT logistickou platformu, kterou neustále inovujeme a která slouží k efektivnímu plánování za účelem využití maximální kapacity kurýrů i aut. Platforma zároveň poslouží i pro efektivní komunikaci s kurýry. „Budoucnost patří automatizaci procesů a tlak na analýzu dat v reálném čase poroste. Dnes již není klíčový zadavatel, pro kterého logistický partner jezdí, ale především akční rádius, ve kterém se pohybuje. Proto postupně zapojujeme i technologii strojového učení, která umožňuje predikci objednávek, a ve výsledku také vyšší efektivitu městské logistiky. Z té budou profitovat nejen naši obchodní partneři, ale především koncoví zákazníci,“ dodává Michal Menšík

Aktuálně DoDo operuje s 350 vozy a více jak 700 kurýry, do konce roku logistický startup očekává rozšíření flotily až na 700 vozů. Navázání partnerství s dalšími novými subjekty by mělo být oznámeno v prvním kvartálu roku 2020.

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: