Studie: Dvě třetiny e-mailů jsou otevřeny na mobilních zařízeních

13. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Dnešní doba je stále více mobilní a firmy by na to měly být schopné reagovat. Jen 34 % marketingových e-mailů bylo otevřeno na desktopu, ukazuje nová studie.

Mnohdy bývá až překvapivé, kolik firem v dnešní době zapomíná na optimalizaci pro mobilní zařízení. Ty přitom získávají stále na síle. Například nová zpráva Movable Ink ukázal, že 66 % otevření e-mailu se stane právě pomocí telefonu nebo tabletu.

Zpráva US Consumer Device Preference Report společnosti Movable Ink se soustředí výhradně na to, jaká zařízení američtí zákazníci nejčastěji využívají pro práci s marketingovými e-maily a jak se na nich chovají. Využívají k tomu data více než 150 firem v segmentu B2C. Podle dat z prvního čtvrtletí roku 2014 je naprosto jasné, že optimalizace pro mobilní zařízení je naprosto nevyhnutelná. Pouhých 34 % e-mailů bylo otevřeno na klasickém desktopu. A i přesto, že chytré telefony s 47 % stále vítězí, tablety oproti loňskému roku posílil na 18.5 %. Podle dat z Movable Ink by se však jejich důležitost měla stále zvyšovat.

Denně nám do schránky přijde nespočet newsletterů a času je stále málo. Proto je logické, že si lidé s větší pravděpodobností přečtou e-mail od značky například během cesty v MHD, kdy stejně nemají žádnou jinou aktivitu. Ostatně report ukazuje že na mobilech nejvíce zákazníci otevírají brandové e-maily od 6 do 8 hodin ráno. Tablety naopak mají svůj vrchol mezi 8 a 11 hodinou večer. Desktopy měly stabilní využití celý den až do šesté hodiny večerní - v tu chvíli uživatelé pravdepodobné opouští své pracovní stoly a odcházejí domů. Právě informace o množství otevřených e-mailů v daném čase je pro marketéry docela významná - mohou díky ní uzpůsobit čas odesílání svých marketingových e-mailů.

Zpráva se zaměřila i na to, jaké operační systémy uživatelé nejčastěji při čtení propagačních e-mailů využívají a kolik času vůbec "čtení" zprávy věnují. Ačkoliv podle reportu v oblasti mobilních zařízení vítězí jednoznačně Apple s 54 % všech mobilních zařízení, nejvíce času čtení věnovali majitelé telefonů s Androidem. 40 % z nich totiž četlo zprávu déle než 15 sekund. Na druhou stranu, jen 11 % všech otevření emailů pocházelo z přístroje s Androidem. I desktop si v tomto ohledu vedl dobře, delší dobu u čtení strávilo až 37.45 % jeho uživatelů. Nejhůře si v tomto ohledu vedly iPady, 44 % jejich uživatelů totiž věnovalo e-mailům od firem jen 0 až 3 sekundy. Na druhou stranu, pokud někdo otevírá e-mail z tabletu, nejčastěji k tomu využívá právě iPad. Ten v celkovém měřítku umožnil 16 % otevření e-mailů, oproti slabým 2 %, které získaly tablety s Androidem.

Ačkoliv byl průzkum proveden v Americe, některé chování je stejné s tím naším. Většina firem však mobilní trend stále ignoruje a posílá e-maily, které jsou připravené pouze na desktop. Vzhledem k rostoucí důležitosti mobilních zařízení, je nejvyšší čas to změnit.

Celá zpráva je k nalezení zde.

Zdroj: MarketingLand

Štítky dokumentu: Mobilní zařízení
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.