Studie: jak emoji ovlivňují uživatele na sociálních sítích

2. 5. 2018 | Milada Zemanová
Které emoji posílí dobré jméno značky? A které zvyšuje engagement nebo důvěryhodnost? Zjistěte závěry analýzy společnost HubSpot vycházející z 20 milionů příspěvků na sociálních sítích.

Emoji mohou být silným nástrojem, a to nejen v textových zprávách mezi uživateli, ale i v komunikaci značek. Studie společnosti HubSpot prokázala, že uživatelé, kterým přišla zpráva s emoji, si ji pamatovali lépe než uživatelé, kteří obdrželi zprávu právě bez emoji.

Zapamatovatelnost však není jedinou výhodou, kterou emoji zajišťují. Dalším důležitým prvkem je, že pomáhají vašemu podniku vybudovat si přátelský obraz. Respondenti zmíněné studie, kteří chatovali se specialistou používajícím emoji, ho označili za přátelštějšího a také více kompetentního v porovnání s odborníky, co komunikovali bez těchto symbolů.

Emoji zvyšují engagement na sociálních sítích

Je prokázáno, že statusy na Twitteru, které obsahují emoji, zaznamenávají o 25,4 % vyšší engagement než Tweety bez nich. Na Facebooku emoji zvyšují počet lajků u příspěvku o 57 % a počet komentářů a sdílení navyšují o 33 %.

Je tedy dobré vědět, že emoji zvyšují šance na engagement, ale toto nic nemění na faktu, že jich existuje 2 666. A samozřejmě ne všechny mají stejný účinek, některým byste se měli naopak vyhýbat. Jak si tedy vybrat?

Které jsou nejužitečnější emoji

Aby společnost HubSpot našla odpověď na tuto otázku analyzovala celkem19 617 281 statusů uveřejněných napříč sociálními sítěmi, konkrétně na: LinkedIn, Facebook, Twitter, Google Plus a Instagram. Níže najdete přehled top 10 nejoblíbenějších:

Většina těchto symbolů je použitelná během celého roku, ale samozřejmě například vánoční stromeček nachází uplatnění jen v konkrétním období. Ukazující prst je ideální pro pobídnutí uživatelů, aby někam klikli a provedli konkrétní akci a mrkající obličej zase naznačuje vaši hravost a smysl pro humor.

Emoji zvyšující engagement

Pro účely zmíněné studie byly za engagement považovány lajky, komentáře a sdílení. Níže najdete přehled těch nejužitečnějších.

Je zajímavé, že v nejčastěji užívané pětici není ani jeden obličej. To by mohlo naznačovat, že je efektivnější používat méně známé emoji. Posledních 5 příček souvisí se Svatým Valentýnem, je zajímavé, že lidé často reagují na plačicí obličej. Zdá se, že lidé mají potřebu více reagovat na smutnou tvář než na veselou, což se ovšem často děje i v reálném životě.

Emoji zajišťující CTR

Další definovanou kategorií jsou emoji, které nejčastěji vedly ke kliknutí na odkaz. Opět se mezi nimi nenachází žádné obličeje a většina z nich nepatří mezi často používané.

Na prvním místě se umístila chobotnice, pro což prozatím není vysvětlení. Snad jen, že followeři klientů HubSpotu jsou podmořští biologové. Zdá se, že uživatelé sociálních sítí jsou přitahováni neobvyklými emoji. Pokud tedy chcete oslovit své publikum, vybírejte emoji z méně známých sbírek.

Jak tedy s emoji pracovat

Emoji vám mají pomáhat dát vaší značce lidskou tvář a dodat obsahu větší smysl a city. Nebojte se používat nepříliš časté emoji, nebo dokonce chobotnice či koně. Protože právě ty vám očividně mohou přinést vyšší CTR a engagement vašeho publika.

Samozřejmě ale emoji používejte s mírou. Pokud všechny vaše statusy zaplníte emoji různorodých rybiček, brzy bude vaše stránka vypadat jako akvárium :)

Zdroje: HubSpot

Štítky dokumentu: Facebook Instagram LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: