Studie Nielsen: Sociální sítě zvyšují požitek z televize

13. 8. 2014 | Irena Šovčíková
Ačkoliv by se mohlo zdát, že neustálé kontrolování Facebooku nás bude od televize spíš odtrhovat, podle studie společnosti Nielsen zkoumající americký trh je to právě naopak. Díky sociálním sítím si televizní programy více užíváme.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že neustálé kontrolování Facebooku nás bude od televize spíš odtrhovat, podle studie společnosti Nielsen zkoumající americký trh je to právě naopak. Díky sociálním sítím si televizní programy více užíváme.

Soustředěně sledování televize beze snahy o vyrušení přestává být běžným ideálem. Často máme v ruce ještě nějaké přenosné zařízení, třeba chytrý telefon nebo tablet, a projíždíme sociální sítě. Z tohoto úhlu pohledu by se mohlo zdát, že moderní technologie a potřeba být neustále připojen jsou největším nepřítelem televize jako média.

Polovina majitelů smartphonu a dvě třetiny diváků s tabletem nejraději během svých oblíbených pořadů prochází internet. Mnohdy si vyhledávají herce nebo dokonce nakupují. O tom, že TV reklama má stále význam svědčí, že 14 % uživatelů tabletu si rovnou koupilo inzerovaný produkt. 29 % si při sledování televize vyměňuje dojmy z pořadu se svými přáteli.

Pro 17 % respondentů jsou sociální sítě důvodem, proč nějaký pořad sledují. Vypadá to tedy, že mají na sledování televize pozitivní vliv. 25 % respondentů uvádí, že díky interakcím na sociálních sítích znají mnohem více pořadů. To je až 7% nárust oproti roku 2012. Pro 15 % je sledování televize mnohem příjemnější, když se do hry zapojí Facebook nebo jiná síť. Jen malé procento respondentů sleduje kvůli spoilerům na sociálních sítích televizi méně.

Podle studie roste zájem o živé přenosy. Průměrný americký divák starší osmnácti let nyní sleduje až pět hodin živých přenosů denně, ale pouze 34 minut záznamů. Jen 9 % majitelů chytrých telefonů se zapojuje do hlasování během živých přenosů.

Ačkoliv se to tak možná nemusí zdát, sociální sítě přináší ke sledování televize spoustu benefitů. Marketéři a značky se ale musí naučit, jak s divákem sledujícím dvě obrazovky pracovat a vhodně komunikovat.

Zdroj: MarketingLand

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.