Heineken – The Candidate: Tak trochu jiná náborová kampaň

26. 2. 2013 | Petr Michl
Heineken zvládá pojmout i nábor zaměstnanců jako marketingovou kampaň. Zapomeňte na standardizované otázky personalistů a nacvičené odpovědi uchazečů.

Heneiken využil při svém posledním náboru prvky crowd sourcingu a celou situaci obrátil ve svůj prospěch. Holandský pivovar je král obsahu. V budování globální značky piva s ambicí oslovit co nejširší publikum se jde těžko vymanit z kategorií „chlapská zábava“ či fotbal. Holandský brand se jich ostatně pevně drží, rozdíl je ovšem v tom, že dokáže zábavu vykřesat i ze situací, která by v jiných společnostech ani nepadla do úvahy. Mezi ně určitě patří i přijímání nových zaměstnanců. U Heinekenu se nicméně boj o stáž v týmu zabývajícím se sponzoringem stal zároveň marketingovou kampaní The Candidate.

 

 

Pracovní pohovory jsou obvykle pro toho, kdo je vede, velmi nudné. Na standardizované otázky přichází stále ty stejné nacvičené odpovědi. Koho by překvapilo, že do sponzoringového týmu Heinekenu vede lidi vášeň pro sport a fotbal, že? Nejhorší vlastnosti lidí? Cit pro detail nebo sveřepost. Kdyby lidé byli takoví, jako se to snaží namluvit HR oddělením, svět by byl plný dochvilných puntičkářů s vášní pro práci, kteří jsou navíc dokonalí týmoví hráči. I proto se na pohovorech snažili vybrat ty nejlepší kandidáty netradičním způsobem. Do kanceláře byli dovedeni za ruku (podobně jako fotbaloví hráči před výkopem kráčí na trávník ruku v ruce s malými fotbalisty), muž vedoucí pohovor nafingoval omdlení a při „oživovacím zákroku“ se pak uchazečů ptal třeba na to, jakou výši platu by si představovali. Vrcholem pak byl falešný poplach vedoucí k evakuaci budovy a skupina hasičů, která potřebovala jednoho dobrovolníka.

 

Celkově se přihlásilo 1724 uchazečů, netradiční pohovory uchazečů byly natočeny skrytou kamerou a kandidát s nejvíce hlasy byl pozván na zápas Ligy mistrů Juventus – Chelsea na poslední test, v kterém by už bylo popravdě docela těžké zklamat.

 

Heineken se pyšní tím, že dokáže předávat pozitivní emoce. V tomto případě se mu je podařilo vytěžit i ze situace, která obvykle nepřekročí hranice HR oddělení. Radost úspěšného kandidáta je sdílená zpravidla jen v okruhu jeho rodiny a přátel, YouTube video shrnující kampaň má však v době vydání tohoto článku téměř 1,5 milionu zhlédnutí.

Zdroj: www.viralblog.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: