The New York Times připomínají, jak je pravda důležitá

27. 2. 2017 | Milada Zemanová
V době falešných zpráv a alternativních faktů přichází deník New York Times s kampaní, která vyzdvihuje nadřazenost a důležitost pravdy.

Kampaň The Truth deníku The New York Times má upozornit na potřebnost pravdy a důležitou roli nezávislých novinářů, kteří hledají pravdivé informace. Je šířena v televizi, v tištěné i outdoorové reklamě a na sociálních sítích. Poukazuje na velmi rozšířený trend současné doby, kdy informace v nepřátelském a přesyceném politickém prostředí jsou sice vydávány za pravdu, ale přitom se jedná jen o názory, nebo dokonce o naprosté lži.

Kampaň vytvořená agenturou Droga5 zahrnuje i 30sekundový spot, v němž jsou slyšet hlasy diskutující na politická témata, zatímco na obrazovce běží text The truth is…" (Pravda je..." poz. red.) v různých variantách. Hlasy se neustále zrychlují, překřikují se, až nakonec všechny utichnou. Tento spot byl uveřejněn během slavnostního předávání Oscarů a vy se na něj můžete podívat na videu níže.

Mnoho z uvedených vět zcela jednoznačně poukazuje na výroky prezidenta USA Donalda Trumpa a jeho poradců. Například věta: Pravda je, že alternativní fakta jsou lži,” odkazuje na vyjádření hlavní poradkyně Trumpa, Kellyanne Conway, jež v televizním interview označila falešné údaje  z úst Donalda Trumpa o velikosti davu na jeho inaugurační slavnosti nikoliv jako chybné, ale jako alternativní fakta.

V reklamě se objevuje i věta: Pravda je, že by se ženy měly oblékat jako ženy,” citující další vyjádření nynějšího prezidenta USA.

Jeden z výroků je cílený přímo na média: Pravda je, že média jsou falešná.”  Tímto názorem se Trump prezentuje opakovaně a ze všech médií, které kritizuje, patří New York Times mezi nejčastěji citované.

V kontrastu s uvedenými kontroverzními výrazy je kampaň zakončena důležitým sdělením, které je vytučněno: Pravda je těžká. Pravdu je těžké najít. Pravda je nyní důležitější, než kdy dřív."

V tištěné reklamě zazněla také následující hesla: Pravda je skrytá. Pravda se těžko poslouchá. Pravda je nezbytná. Pravda si nevybírá strany." Věta na závěr je pak obzvláště významná: Pravda je nyní důležitější víc než kdykoliv předtím."

Zdroje: Adweek, The Hill

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.