Tradičnější, než si myslíte. Startuje kampaň k letošnímu festivalu Prague Pride

4. 7. 2023 | redakce, TZ
Víte, že bílé svatební šaty tu jsou s námi ani ne 200 let? To holky milují holky a kluci kluky odjakživa. Na této myšlence stojí aktuální kampaň pro festival Prague Pride.

 

Spolek Prague Pride spustil 2. července kampaň na podporu 13. ročníku týdenního festivalu Prague Pride. Kampaň Tradičnější, než si myslíte komunikuje tradice, které často vnímáme jako hluboce zakořeněné, a staví je do kontrastu s „historií“ queer komunity, jež je součástí společnosti mnohem déle. Kampaň bude k vidění především na venkovních plochách v Praze, v online prostoru a na sociálních sítích. Strategii a kreativu kampaně připravila agentura VMLY&R.

Zastřešujícím tématem letošního 13. ročníku jsou tolik diskutované tradice a jejich význam pro společnost. Tradice vnímáme jako přirozené, ale to jen proto, že jsou předávány přes několik generací. Ve skutečnosti jsou vymýšleny lidmi, a to za určitým účelem. Je tedy potřeba je časem revidovat a rozhodnout, zda ještě stále slouží původnímu cíli, nebo jsou už jen reliktem doby,” říká Kamila Fröhlichová, ředitelka festivalu Prague Pride.

Letošní kampaň připravila agentura VMLY&R s cílem představit queer komunitu jako odvěkou součást společnosti v kontrastu s historicky mladšími tradicemi, jako jsou např. bílé šaty pro nevěstu nebo setkávání v hospodě.

„Všechny úspěšné komunikační kampaně stojí na schopnosti přinést nový, překvapivý úhel pohledu, jež si dokáže získat náležitý zájem a je navíc relevantní pro cílovou skupinu. Toho jsme využili i pro komunikaci letošního ročníku festivalu Prague Pride s tématem tradice. Ty si možná člověk standardně s queer tematikou nespojí, ale opak je pravdou. V kampani proto připomínáme, že queer lidé jsou tu odjakživa, a jsou tedy tradičnější součástí naší společnosti, než by se mohlo na první pohled zdát,“ říká Tereza Košťálková, Strategic Planner z VMLY&R.

Ve VMLY&R vznikla kreativa, strategický koncept a čtyři klíčové vizuály. Jeden vizuál funguje jako zastřešující a komunikuje LGBT+ komunitu jako celek, zbylé tři pak reprezentují zástupce z jednotlivých skupin (lesby, gayové, nebinární a trans komunita). Klíčovým prvkem je časová osa, která ukotvuje konkrétní tradici v porovnání s přítomností různých skupin queer komunity ve společnosti už od jejích počátků.

Kampaň bude k vidění od 2. července hlavně na venkovních plochách v Praze, v online prostoru a na sociálních sítích. Vyvrcholí společně s festivalem v sobotu 12. srpna pražským pride průvodem, který povede z Václavského náměstí na Letenskou pláň.

Festival Prague Pride je jednou z největších akcí v České republice. Trvá týden a pravidelně představuje přes stovku kulturních, společenských a veřejných debat i sportovních událostí. Letošní ročník chystá na sto padesát doprovodných akcí včetně řady programových novinek a bude se konat hned na několik místech v Praze. Organizátoři Prague Pride každý rok přiváží do Prahy významné zahraniční hosty, mezi nimiž byli například LGBT+ aktivista Omar Sharif Jr., zpěvačka Conchita Wurst, bývalá islandská premiérka Jóhanna Sigurðardóttir nebo první transgender osoba zvolená v Evropě do parlamentu, Italka Vladimir Luxuria.

 

Vizitka kampaně:

Kreativní koncept: Johnny Gaponěnko, Miloš Kočí

Art: Carlos Paboudjian

Copywriting: Johnny Gaponěnko

Strategie: Tereza Košťálková

Account Management: Magdalena Tobiášová

 

Produkce spotu:

Režie, střih: Tereza Kozáková

Kamera: Yvon Teysslerová

AD: Karolína Čejková

Kostýmy: Marie Anna Krušinová

Hudba: Cecilia Zahn

 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: