Trh pro startupy od Amazonu vypadá skvěle. Pokud se vám ale podaří do něj dostat

4. 8. 2015 | Jakub Hort
Amazon nabízí pomocnou ruku všem startupům. Ale vybírá si velmi pečlivě.

Amazon zpřístupnil nový dynamický prodejní kanál pro startupy - LaunchPad. Pokud disponujete něčím, co je určeno k prodeji, nejlépe nějakou inovativní službou či produktem, pak je LaunchPad právě pro vás. Díky němu můžete oslovit miliony zákazníků Amazonu a využít distribuční kanály tohoto giganta.

Zní to jako z pohádky. Amazon získá velmi zajímavé produkty, které nejsou jinde dostupné, zatímco vynálezci a startupy benefitují z maloobchodní odbornosti a přístupu k infrastruktuře, o které by si jinak mohli nechat jenom zdát. Takto tomu je, pokud však jsou přijati. Účastníkům nestačí se jen přihlásit a začít prodávat. Je třeba projít přihlašovacím procesem, kde jsou ale poněkud vágní pravidla a několik ustanovení, kterých by si měli být tvůrci nových produktů vědomi.

Amazon chce vyzdvihnout tři hlavní benefity jeho platformy: vývoj značky (jehož součástí jsou vlastní stránky produktů a Q&A sekce), dosah zákazníků (skrze Amazon lze získat další přesvědčovací argumenty ke koupi skrze recence, doporučení a doručovací sítě) a globální expanze (oslovení zákazníků v celosvětovém měřítku pomocí distribučních kanálů Amazonu). LaunchPad poskytuje efektivní a dynamickou cestu pro nové produkty a pomáhá jejich výrobcům se postavit na nohy.

Nejdříve musí ale všichni projít schvalovacím procesem, o kterém ale Amazon zmínil pouze pár drobností. Další výzvou je, že Amazon nenabízí podporu pro výrobu, životně důležitou oblast, která muže negativně ovlivnit slibně se rozvíjející startupy. Potřebujete zboží, které se už kutálí z produkčních linek (nebo brzy bude), aby vás Launchpad jenom zvážil jako prodejce.


Dalším háčkem může být pro startupisty představa o zisku z prodaného kusu. Když do cesty k zákazníkovi zapojíte distribuční mezičlánek, musíte jít s cenou dolů. Na webových stránkách LaunchPadu je jasně uvedeno: „Do programu se přihlašujete jako prodávající Amazonu, což znamená, že své zboží prodáváte Amazonu za velkoobchodních podmínek a Amazon prodá váš produkt zákazníkům za maloobchodní ceny."

Žádost nestojí nic, alespoň zezačátku. Samozřejmě pouze správný druh podpory nezaručuje přijetí. Pokud jde o spokojenost zákazníků, produkty startupů mohou být velmi nevyzpytatelné (a také poruchové). Amazon bude pravděpodobně mít nějaký měřící systém, kterým nevyhovující produkty vyfiltruje.

Pro některé prodejce je vágnost, s níž se musí vypořádávat ze strany Amazonu, přesto výzvou, kterou stojí za to překonat. Pokud se jim totiž podaří do LaunchPadu dostat, pak budou sedět přímo pod křídly neustále expandujícího giganta e-commerce a distribuce.

Zdroje: Fortune, Readwrite

Štítky dokumentu: Amazon E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: