Umístění reklam na vaší stránce už nemusíte řešit. Nechte to na strojovém učení služby Auto Ads od AdSense

22. 2. 2018 | Kristýna Vozková
Monetizaci vašich stránek můžete nyní nechat na „Auto Ads”. Toto chytré rozšíření AdSense vám ušetří spoustu času, který tak můžete věnovat například obsahu.

Společnost Google spustila ostrou verzi Auto Ads” - chytrého rozšíření v rámci své služby AdSense. „Auto Ads” používá ke čtení stránek strojového učení, které umožňuje počítačovému systému učit se – být efektivnější a schopný reagovat na změny. Na jeho základě pak určuje, jaké typy reklam jsou pro vaši stránku optimální, kam se mají umístit, v jakém množství a formátu i kdy se mají zobrazovat, aby nenarušovaly uživatelskou zkušenost s danou stránkou.  

Za hlavní výhody služby považuje Google zejména možnost majitelů stránek plně se věnovat vlastnímu obsahu a monetizaci stránky jednoduše nechat na AdSense. Díky optimalizaci reklam za vás služba jednoduše najde i umístí ty nejlepší a nejvhodnější. Navíc vám díky tomu slibuje také zvýšení tržeb. Vybraní uživatelé měli možnost si službu vyzkoušet v beta verzi během roku 2017 a podle údajů společnosti Google zaznamenali průměrný nárůst výnosů o 10 %.

Další nespornou výhodou má být jednoduché nastavení služby. Stačí se přihlásit do AdSense účtu, jít do sekce mé reklamy” a kliknout na „začít”. V nastavení pak vybrat, jaký formát reklam si přejete na svých stránkách zobrazovat (textová nebo display reklama, reklama ve feedu, anchor reklama, a další).

Poté už jen stačí zkopírovat vygenerovaný kód, vložit jej mezi tagy na vámi zvolené stránce a zbytek práce nechat na AdSense. Google začne sám automaticky vyhodnocovat údaje a generovat a zobrazovat optimální reklamy v ideálních časech (do 10-20 minut).

 

Google za vás zkrátka udělá všechno. A právě v tom může být ten největší háček. Majitelé tak totiž ztrácejí možnost rozhodovat o počtu reklam umístěných na stránku. Již v beta verzi se služba setkala s kritikou týkající se právě přeplnění stránek reklamami. Otázkou tedy je, zda společnost tyto mouchy vychytala (například určením horní hranice pro počet reklam na stránku), nebo se s nimi setkáme i v rámci ostré verze.

Na druhou stranu se Google snaží zapojením strojového učení do práce s reklamou o něco revolučního. Podle jeho vyjádření zde nejde pouze o to určit jakou reklamu kam dát. Alespoň ne na dlouho. Veškeré získané informace by měly systému sloužit k tomu, aby se Google sám učil, jak v budoucnu s reklamami co nejlépe pracovat i bez pomoci člověka. Měli by se tedy marketeři začít strachovat o svou růžovou budoucnost?

Zdroje: techcrunch.com, seroundtable.com, adsense.googleblog.com

Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.