Upravené slogany značek volají po podpoře Ukrajiny

16. 3. 2022 | Petr Michl

V tuto chvíli v Rusku skončila celá řada značek, platformy společnosti Meta nebo Twitter z rozhodnutí ruské vlády. Mnoho společností ale přerušilo své podnikání na území Ruské federace na základě vlastního rozhodnutí, a vážně si tak zhoršilo své hospodářské výsledky. Výzvy k bojkotu ruského trhu se nicméně objevovaly již krátce po invazi.

Reklamní agentura and action z Kyjeva s nimi přišla už 2 dny po invazi, 26. února, s printy využívajícími upravené barevné kombinace světoznámých značek a jejich slogany se zavedenými fonty. Díky tomu poznáte u většiny vizuálů, o koho jde, i bez využití log.  Zároveň říká u každého printu: „Zastavte ruskou agresi,“ a upozorňuje na stránku savelife.in.ua.

Nike a „Just do it“ se změnilo v pravý opak: „Just stop it.“


Zdroj: and action / Twitter

S „Impossible is nothing“ vypráví běžně adidas to, že nic není nemožné. Po úpravě slogan tvrdí, že je nemožné nic nedělat.


Zdroj: and action / Twitter
 

Coca-Cola“ se snaží sloganem „Open Hapiness“ spojit konzumaci své „sladké vody“ se štěstím. A toho se nyní moc nedostává.


Zdroj: and action / Twitter


Další print upravuje slogan piva Carlsberg: „Probably the best beer in the world.“


Zdroj: and action / Twitter

 

„Connecting people“ od Nokia pak jde od propojení k tomu, co války dělají: k rozdělování lidí.


Zdroj: and action / Twitter

 

A na závěr tu je výmluvná varianta k „I'm Lovin' It“ od McDonald's vyjadřující nenávist k tomu, co se právě na Ukrajině děje.


Zdroj: and action / Twitter

Obzvláště pro McDonald's byla reakce v podobě dočasného pozastavení provozu ve všech svých restauracích v Rusku bolestivá. Je jich dle dokumentů společnosti 847 a zaměstnávají 62 tisíc lidí.   Dle CEO McDonald's Chrise Kempczinskiho budou nadále dostávat svou mzdu. Připomínáme také, že Rusko se podílí 9 % na celosvětovém obratu společnosti.

I jiné značky ale nepřistoupily na hru na pštrosa schovávajícího hlavu v písku a upravily svůj provoz na území Ruské federace. Jako jakousi poctu jejich rozhodnutí pak můžeme brát kolekci upravených log od art directora na esport zaměřené společnosti eSuba, Václava Kudělky. Ten na LinkedIn uveřejnil svou kolekci upravených log, které zdůrazňují motiv opuštění (ruského trhu). Jedná se přitom o tyto společnosti: Adidas, Amazon, Disney,  eBay, Facebook, FedEx, Heineken, McDonald's, Meta, Netflix, Raiffeisenbank, Starbucks, Spotify, Unilever, Visa a Warnerbros.


Zdroj: Václav Kudělka / LinkedIn


Zdroj: Václav Kudělka / LinkedIn


Zdroj: Václav Kudělka / LinkedIn


Zdroj: Václav Kudělka / LinkedIn

 

Tip redakce

Přečtěte si více o postojích značek, které nemohli nad děním v Rusku nadále přivírat oči v článku V Rusku přerušují své podnikání McDonald's, Coca-Cola, PepsiCo i Starbucks.

Štítky dokumentu: Formy PR Online PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: